Становището всички автобуси да имат колани е неправилно и некомпетентно. В един момент може да се окаже, че „тези колани, поставени по неправилен начин, биха застрашили живота на хората повече, отколкото ако ги няма". Това заяви Магдалена Милтенова, председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и представител на Националното сдружение на автобусните превозвачи.
По думите ѝ, подмяната на седалките в по-старите автобуси, в които няма обезопасяващи колани за пътниците, означават конструктивно изменение. Когато по-старите автобуси са произвеждани, са правени съответните изпитания за тежестта на седалките и отстоянието между тях, обясни тя и допълни, че няма как да се установи "кой автобус е бил произведен с колан и кой не“. Новите автобуси от 2008 година насам са оборудвани с колани, но в Европа всички автобуси отпреди 2008-а продължават да се движат, посочи още Милтенова пред БНР. 

Според нея "вероятно ще бъдем първата държава в Европа, която ще иска задължително поставяне и монтиране на нещо, което не е фабрично произведено".

Предложението всички автобуси да се оборудват с предпазни колани дойде след тежката катастрофа край Своге.

"Надяваме се, че отговорността наистина ще се понесе и тя няма да бъде поета изцяло и само от водача на автобуса, защото в такива ситуации водачът винаги е уязвим", каза още Магдалена Милтенова. Тя определи скоростта на движение на автобуса преди трагедията като умерена. "53 км/ч е съвсем умерена скорост и това, че от АПИ са поставили знак „40“ съвсем не решава проблема", смята Милтенова, която даде пример със свое преживяване и разказа, че с личния си автомобил се е преобръщала с 20 км/ч на необезопасен участък.

"10 км над поставеното ограничение не са фаталните", категорична бе тя.

Милтенова коментира още, че варовикът, който бе открит в асфалтовите смеси в участъка на катастрофата, се шлифова, става хлъзгав и не създава условия за сцепление. "Да има участъци в Кресненското дефиле, разрешени за изпреварване, е абсурдно, защото там няма никаква видимост или видимостта е с много малък периметър", отбеляза още Милтенова в анализа си на условията за пътна безопасност в страната.