Автобусните превозвачи отхвърлят идеята за задължителни колани в автобусите: Тя е неправилна и некомпетентна
Според нея "вероятно ще бъдем първата държава в Европа, която ще иска задължително поставяне и монтиране на нещо, което не е фабрично произведено".
Предложението всички автобуси да се оборудват с предпазни колани дойде след тежката катастрофа край Своге.
"Надяваме се, че отговорността наистина ще се понесе и тя няма да бъде поета изцяло и само от водача на автобуса, защото в такива ситуации водачът винаги е уязвим", каза още Магдалена Милтенова. Тя определи скоростта на движение на автобуса преди трагедията като умерена. "53 км/ч е съвсем умерена скорост и това, че от АПИ са поставили знак „40“ съвсем не решава проблема", смята Милтенова, която даде пример със свое преживяване и разказа, че с личния си автомобил се е преобръщала с 20 км/ч на необезопасен участък.
"10 км над поставеното ограничение не са фаталните", категорична бе тя.
Милтенова коментира още, че варовикът, който бе открит в асфалтовите смеси в участъка на катастрофата, се шлифова, става хлъзгав и не създава условия за сцепление. "Да има участъци в Кресненското дефиле, разрешени за изпреварване, е абсурдно, защото там няма никаква видимост или видимостта е с много малък периметър", отбеляза още Милтенова в анализа си на условията за пътна безопасност в страната.
Последвайте ни
Да бъдем добри хора смирени отзивчиви работливи добронамерени сърцати успешни заедно да преодоляваме трудностите в живота точка.
деиба лакомата и 6матка... ми дай де се оставят така както са си и да се продължава, ма следващият път да отговарят точно тези съюзи които сега реват.
Да слагаш колани в автобус и да караш на фарове през светлата част от денонощието е тъпизъм, повтарям ТЪПИЗЪМ.
Защо и по цялата кола да не сложихме мигащи лампички за да се забелязваме отдалеч.Може и камбанки да окачиме.
И какво ще ти стане ако си сложиш колан? Мислиш че в самолет е по-опасно ли че там са задължителни?
В самолета коланите се закопчават само в момента на излитането и на кацането. През останалото време на пасажерите дори е позволено да се разхождат по пътеката. И само да вметна по логиката за коланите в автобусите - аналогично решение би било пътниците в самолета да надяват парашути още с качването си и превантивно да ги държат на гърба си през цялото време на полета - защо не?????
Как ще се осъществява контролът дали пътник си е закопчал колана?Табло с 50 лампички или дисплей показващи кой е той? Какво ще прави водачът на автобуса, като му светне такава индикация?Ще спира докато угасне?На пътникът му става неудобно и за да се намести за момент откача колана.Правят го 3-4 едновременно и шофьорът се побърква от "цветомузика". Кое да следи-пътя,индикаторите на машината или кой има колан?Остава да искат и подписване на декларация че ще си с колан,като за операция в болница.
Възпитание драги възпитание. Спазваш правилата и си бял човек. Иначе си правиш каквото искаш и си живееш в кочина
КАКЪВ КОНТРОЛ, БЕ? ЗА НОРМАЛНИТЕ ХОРА ТРЯБВА ДА ИМА КОЛАНИ ЗА ДА СЕ ПРЕДПАЗЯТ ОТ ВНЕЗАПНО СПИРАНЕ ИЛИ ОБРЪЩАНЕ И ТЕ ЩЕ ГИ ПОЛЗВАТ БЕЗ КОНТРОЛ! ЗА ОСТАНАЛИТЕ - ДАРВИНОВА НАГРАДА!
Абсолютен (..пореден ) тъпизъм , чисто по български е това , за задължителните колани в автобусите !!!! Това може да се окаже по-опасно , от това , да не си се "опасал" с колан!!!!
Трябва да останат само голями фирми за пътнически превози, както и за таксиметрови услуги. Другото е БайГаньовщина. Не е нужен челен опит. Преди години всеки излязъл автомобил, беше проверяван всеки ден от механик, като за ГТП. Не може собственик, управител, шофьор да бъде 3 в 1.