България е започнала да се романтизира, според чужденците, които пребивават у нас. Това заяви медийният експерт Георги Лозанов на представяне на кампанията на списание Vagabond, което се допита до мнението на чужденците у нас за избор на символ на страната ни.

На първо място чужденците избрали мартеницата – това са 25,1% от допитаните. На второ място за символ е избрана мъгливата утрин в Родопите с 24,8% от гласовете, а на трето място са все още незалязващите мутри с 11,9%.
Според Лозанов вече доста време доминира позитивното отношение към нашата страна, вече все по-малко са ни свързвали с организираната престъпност. “Чужденците вече не виждат тъмната страна на България, както я виждаха по времето на комунизма”, каза той. По думите на главния редактор на Vagabond Антоний Георгиев сега страната ни била изцяло със сменен имидж и даже будела сантименталност.


Мартеницата била избрана от чужденците за това, че е символ на дар от българите и те приемат този подарък, за да го върнат обратно на България.  
Кампанията на Vagabond е продължила общо три месеца и е започнала на 21 юли. В запитването са участвали общо 1229 чужденци, които живеят у нас и българи, които живеят в чужбина. Освен мартеницата, мъгливата утрин и мутрите, чужденците смятат, че на България най-много й прилягат красивите момичета, ракията и цигарите, изразът “ей сега”, космополитната Централна София с църква, джамия и синагога, презастрояването на Черноморието, уличните кучета, скъпите коли и магарешките каруци.
Десислава Вангелова, БЛИЦ