БЛИЦ продължава да бъде най-четеният и посещаван новинарски сайт в България, сочат данните на световни броячи. БЛИЦ си остава несменяем лидер и в най-малко 7-8 от общо 10 основни категории от данните на Gemius за България.

Световната броячка на посещаемостта на сайтовете SimilarWeb също отново извежда на БЛИЦ на второ място сред всички български сайтове, непосредствено след електронната поща АБВ.

В топ 50 на всички интернет сайтове за България на SimilarWeb от новинарските сайтове са включени:

13. Blitz.bg
 
14. Dir.bg

17. Sportal.bg

27. Fakti.bg

28. Vesti.bg

34. 24chasa.bg

36. Gong.bg 

41. Dnes.bg

45. Nova.bg

49. Dnevnik.bg

50 Dariknews.bg

Глобалният брояч alexa.com, който е на гиганта в електронната търговия „Амазон”, следи трафика без никакви регистрации, анкети, кукита и т.н, като обновява данните постоянно. Затова се смята за еднакво безпристрастен към всички сайтове в България и българското интернет пространство, обитавано и от сънародниците ни в чужбина.

В топ 20 на българските сайтове в актуалната класация на alexa.com има само 2 чисто новинарски сайта и 1 портал.

15. Vesti.bg

18. Dir.bg

19. Blitz.bg

В топ 50 на alexa.com на съответните места са още 5 новинарски сайта, както и два спортни: 

31. Gong.bg 

36. Sportal.bg

38. Nova.bg

42. Dnes.bg 

45. 24chasa.bg

46. Fakti.bg

50. Dnevnik.bg

А ето какво сочат и данните на Гемиус за юни 2019. В тази таблица с топ 25 новинарски сайта в България са дадени 3 от десетина основни показателя: уникални потребители, отворени страници и посещения. Вижда се че в основната категория отворени страници БЛИЦ е без никаква конкуренция. На челни позиция е и по посещения.
 

Трябва да се знае, че реалните/уникалните посетители се определят след като на месечна база се изчистят посетителите от чужбина (обикновено те са около 1/5) и повтарящите се реални посетители, които са в пъти повече от уникалните, както и импресиите от прочетените от тях страници.

Тези преизчисления се правят предимно за информация на рекламодателите, за да им послужат при планиране на месечни кампании. Затова има таблици и на седмична база. Има и дневни отчети, които сочат колко наистина реални посетители влизат в даден сайт в конкретния ден. 

Така сайт, който има много по-малко реални посетители/потребители на дневна база, при месечния отчет може да има малко повече неповтарящи се такива - т.нар. уникални. Т.е. 10 души през целия месец може да са влезли само веднъж в даден сайт, но се отчитат като 10 уникални. И пак 10 души може да са влизали всеки ден като реални посетители в друг сайт, но в отчета ще бъдат пак 10 уникални, а не 300, колкото са били реалните им влизания в сайта през юни - например 30 х 10 = 300.

Тези тънкости не се знаят от широката аудитория и се използват от някои сайтове да се самопробутват по-нагоре в класациите, използвайки категорията реални потребители. 

Разбира се показателят уникални (реални) посетители е важен, но предимно като делител във формулата, която определя ключовия показател -  честота на посещенията.

Естествено,че освен тази има и класации по брой отворени страници, по посещения, по брой посещения от 1 потребител, по време, прекарано от 1 посетител/потребител в сайта, по брой разгледани страници от 1 посетител и т.н. Общо 10 критерия като световните броячи акцентират върху броя на посещенията и броя на отворените страници. По тези два и още 6-7 други показатели БЛИЦ е неоспорим и несменяем лидер сред новинарските сайтове вече години наред. 

Уникално за България е и постижението на БЛИЦ по такъв показател, изтъкван от Google Analytics, като степен на отпадане. Той отчита посетителите в даден сайта, които са влезли да прочетата 1 информация и са останали вътре да четат още една или няколко други.

За оптимален резултат тук се приемат 50%, а при БЛИЦ този показател е около 70% и повече. Това означава, че 70% от реалните посетители в БЛИЦ остават да четат и други новини и не бързат да излязат от сайта - т.е. има много интересни четива за различните категории потребители. Така по този и други ключове показатели, за които стана дума по-горе БЛИЦ продължава да е №1 след новинарските сайтове и през юни 2019 г.