По-малко от седмица остава до така наречения "Черен" петък.  Денят на намаленията. Заради COVID-19 кампаниите започнаха по-рано и основно в интернет.  


Само преди няколко години, "Черният" петък, в края на ноември, представляваше масово скупчване на хора във всички възможни молове, търговски центрове и обекти. 

В Съединените щати понякога се стигаше до бой, за да се доберат клиентите до евтината стока. Подобни ситуации, макар и рядко, е имало дори в България.

Днес, "Черният" петък ще е предимно онлайн заради панадемията и мерките в борбата с коронавируса. Обемите на търговия и похарчените пари не са намалели, просто хората пазаруват по интернет.

"Черният петък определено не е мъртъв. Само се променя", твърди експерт.

Пазаруването в мрежата има редица предимства. Не само, че не се чака на опашка и се избягват големите тълпи, но клиентите са способни да посетят десетки магазини и да сравнят стоката и цените

"Освен това магазините предлагат намаления специално за стоките, купени по интернет", допълват специалистите, цитирани от nova.

През 2020-та, пазаруването онлайн има още един положителен аспект - избягва се потенциално опасния контакт с другите клиенти, които може да са носители на коронавируса.

А за една група хора, новата мода не е добра новина. Работниците в огромните складове на онлайн търговците чакат допълнителни натоварвания по време на такива кампании. За куриерите, които доставят стоката "Черния" петък значи повече работа, но и повече приходи.