Джамбазки и Слабаков: Компромис в борбата срещу несправедливия пакет „Мобилност“ няма
Доводите им са, че през декември месец Домбровскис заяви, че предложенията за връщане на камиона и рестрикциите относно комбинирания транспорт не съответстват с амбициите на Европейската комисия относно зелените политики
Това се казва в позиция на евродепутатите от ВМРО в ЕП Ангел Джамбазки и Андрей Слабаков, които са част от групата на Европейските консерватори и реформисти.
За да влезе в сила, споразумението сега трябва да бъде одобрено от министрите на ЕС и после в пленарната зала на Парламента. Това обаче може би ще се забави във времето, посочват още в позицията си българските евродепутати.
Доводите им са, че през декември месец миналата година Валдис Домбровскис (изпълнителен заместник-председател на ЕК с ресор икономика в интерес на хората) заяви, че предложенията за връщане на камиона и рестрикциите относно комбинирания транспорт не съответстват с амбициите на Европейската комисия относно зелените политики, казва се още в декларацията.
"Радваме се, че след 3 години повтаряне как празните камиони мърсят околната среда все пак нашият глас вече се чува. Също така е ясно, че законодателните предложения по пакет „Мобилност“ ще бъдат оспорени в Съда на ЕС още в деня, в който влязат в сила.
Последното гласуване е просто част от една много дълга борба в защита на българските превозвачи и транспортни работници. Това, което можем да извлечем като позитив, е яснотата, че компромис няма", посочват още в позицията си от делегацията на ВМРО в ЕКР.
На 21 януари в Европейския парламент в Брюксел се проведе епизод пореден от сагата с пакета „Мобилност“. Комисията по транспорт и туризъм побърза да одобри „споразумението“, постигнато на триалог между Съвета, Парламента и Комисията преди малко повече от месец.
Тогава преговорите бяха проведени по начин, който би бил достоен за СССР, но не и за модерна демократична институция каквато претендира да е Европейският съюз, а именно - задкулисно и подмолно. Точно това предложение бе гласувано вчера от ресорната комисия в ЕП.
Докладът за командироването на шофьорите беше приет с 27 гласа „за“, срещу 22 гласа „против“ и 0 гласа „въздържал се“.
Вторият доклад относно правилата за периодите за почивки беше приет с 27 гласа „за“, срещу 17 гласа „против“ и 5 гласа „въздържал се“, а третият доклад, отнасящ се до достъпа до пазара за превози на товари, събра малко по-сериозна подкрепа и беше приет с 32 гласа „за“, срещу 17 гласа „против“ и 0 гласа „въздържал се“.
Последвайте ни
5 Коментара: