В сектор "Транспорт" има най-много и български, и въведени като български европейски стандарти. Има специални изисквания към вагон-цистерните за опасни товари, включително устройства за връщане и изпускане на образувалите се пари, изисквания към спирачните системи. Това каза пред БНР председателят на УС на Българския институт по стандартизация Ивелин Буров.
Той уточни, че стандартите по принцип са доброволни, но без спазването им не може да се изпълнят изискванията, на които трябва да отговаря железопътната техника.
 
„Трябва да си зададем въпроса кога е произведена цистерната (която избухна в Хитрино – бел.ред.), и тогава можем да отговорим точно на кои стандарти отговаря цистерната. Освен цистерната, има стандарти и за самия железен път – за самите скрепителни системи, релси, траверси, опори, стрелки, междурелсие и т.н.”, посочи той.
 
„Има стандарти и за системите за управление и осигуряване на безопасността на движението”, допълни той.
 
„Какво се е случило точно, аз нямам никаква информация, още по-малко пък да имам и хипотеза, но мога да кажа само едно – ако всички тези стандарти са били спазени и при контрола на системите, и при ремонта и поддръжката на железния път, едва ли щеше да се стигне до тази трагедия”, коментира Буров.