Мълниите са с параметри от 100 киловолта до над 1 000 000 волта. Най-често са между 100 и 200 хиляди киловолта. Това е състояние на въздуха като плазма. Този гръм като удар и като сила може да го сравним като удар от една влакова композиция с 50 вагона. Мълнията е явление, което се движи по определен въздушен канал. Тя е преминала между клоните, преминала е покрай него, но не го е засегнала. Това заяви експертът по мълниезащита Радослав Калчев в ефира на bTV по повод мълнията ударила центъра на Пловдив.

Мълнията е явление, което се движи в определен въздушен канал и пада на случаен принцип. Та е с размер 1-2 см. 

Мълниите обикновено са облак-облак, или земя - облак или облак - въздух. На-вече облак-облак са за самолетите. Нас ни интересуват земя-облак. По принцип една мълния е с дължина от 2,50-20 км. 

Кълбовидна мълния е явление, което не е изучено достатъчно. Обикновено се появява в края на бурята.

Сухата мълния най-често се получава при горски пожари. Има премесени твърди частици и се създават условия за мълния", обясни експертът. 

По думите му би било безопасно да сме в кола, по време на гръмотевична буря. "Металната част на автомобила оттича тока, но гумите изолират. Не толкова силният удар на мълнията, колкото вторичните ефект са опасни.

По време на мълнии най-добре е да сме със събрани крайници, не размахваме ръце, ако е възможно да сме приклекнали. Ако сме сред планината, да не сме на най-високата част, предупреждава той.