Необходим е тежък изпит за кандидат-шофьорите, а не увеличение на часовете за кормуване по време на шофьорските курсове. Това каза инж. Богдан Милчев, член на УС на Института за пътна безопасност по повод предложението часовете на курсистите да се увеличат от 31 на 42, предава "Фокус".

Според Милчев това няма да намали инцидентите или да подобри подготовката на водачите, защото и сега над 85% от бъдещите шофьорите взимат от първия път изпита, а България е сред страните в ЕС с най-много часове практика.

„Темата за увеличението на часовете е абсолютно спекулативна, целяща да вземе повече пари от кандидат-шофьорите, без да гарантира качество.

Ние имаме необходимост да направим изпита изключително сериозен и тежък, много честен и коректен. Тогава кандидат-шофьорите ще търсят най-добрите инструктори и достатъчно часове да се подготвят, за да го вземат. Ние тръгваме по обратния път“, каза експертът.

Инж. Богдан Милчев допълни още, че шофьорите у нас не са толкова неподготвени, но средата по българските пътища предразполага допусналите грешки. По думите му проблемът е само в изпита.