Голям скандал за Еврологото! За Ставри Калинов то е "50% истина", а други експерти нарекоха системата "порочна"
„Ние сме цели, ние сме истински, колкото и малка държава да сме”, коментира още скулпторът
„Ние сме цели, ние сме истински, колкото и малка държава да сме. Това, че буквите са наполовина, все едно ни подсказва да внимаваме – ние сме 50% истина”, заяви още той.
Вчера страната ни избра логото, което ще бъде използвано по време на 6-месечното българско председателство на Съвета на ЕС. Измежду 175 предложения журито реши, че най-подходящо е това на Тодор Ангелиев.
Графичният знак съдържа символите кирилица, шевица и трибагреник и е било избрано след два тура на гласуване, събирайки 76 от 90 възможни точки.
„Ако съм аз художникът, щях да постъпя по друг начин”, заяви още Калинов и обясни, че според него логото не е достатъчно „артистично”.
Михайлова отбеляза и че новината, че вече имаме лого е добра, защото това ще предизвика по-активна дискусия за българското председателство на Съвета на ЕС.„Основното нещо, което търсехме, беше то да изразява българското и ценностите на ЕС”, коментира директорът на Дипломатическия институт Таня Михайлова, която беше и сред членовете на журито. Според нея избраното лого е „достатъчно приложимо” и универсално.
Кристиян Постаджиян и Иво Попов също коментираха избора на графичен знак, с който да представим председателството ни в ЕС.
"От всички 173 представени предложения, имаше и доста, които се повтаряха. Комисията не избра точно това лого", каза д-р Иво Попов, преподавател по дизайн в Нов български университет (НБУ) и член на журито за конкурса за избор на логото на България.
В предаването "България сутрин" по Bulgaria on air той обясни, че са гласували на два етапа - на първия от тези 173 предложения са отделили 30, след което е започнало второто гласуване, при които са се събрали необходимите точки за въпросното лого.
"Проблемите свързани с това лого са резултат от една много порочна система за начина, по който се правят подобни конкурси в България и в самите задания", заяви д-р Кристиян Постаджиян, експерт по маркетинг и реклама.
По думите му основният проблем е, че на всяко едно лого се гледа като на един творчески продукт. "Реално погледнато логото е един графичен израз на една стратегия, но такава тотално липсва", настоя д-р Кристиян Постаджиян в студиото на Лора Инджова и Симеон Белев.
Д-р Иво Попов сподели, че неговият фаворит е бил графичният знак, заел второ място на конкурса.
"Логото трябва да е достатъчно разпознаваемо като графичен символ. Трябва да се има и предвид, че то ще бъде мултиплицирано върху различни рекламни материали", подчерта д-р Попов.
Последвайте ни
0 Коментара: