Комисията за защита на потребителите стартира информационна онлайн кампания "Открито за правата на потребителите: анализи и съвети от специалисти". Целта на кампанията е потребителите да бъдат ангажирани в процеса на контрол и да правят информиран избор.

В специално видео Христо Трендафилов - Директор на дирекция "Защита на потребителите при продажба от разстояние" разказва за най-честите нарушения от страна на търговците при пазаруване онлайн.

Едно от най-често срещаните нарушения при връщане на стока, когато тя е закупена онлайн, е че търговците не връщат парите на потребителите или ги връщат със забавяне. В закона е определен срок за връщане на съответната сума и той е до 14 дни от момента, в който потребителят е върнал стоката на търговеца.

Важно е да се отбележи и потребителите да знаят, че когато пазаруват онлайн е много  препоръчително предварително да се запознаят с търговеца, от когото ще пазаруват. Когато влязат в даден сайт да видят дали има информация за търговеца, дали е посочен контакт с него и условията за евентуално връщане на стоката. Често в сайтовете няма никаква информация за търговците и когато възникне проблем потребителят няма към кого да се обърне.

Ако потребителите знае кой е търговецът и са упражнили правото си на отказ по начин, който законът изисква, а именно – уведомили са го предварително и са върнали стоката, но не получат парите си навреме, могат за се обърнат за съдействие към КЗП.

Всички препоръки можете да видите във видеото