Държави под 120 млн. жители не могат да си изкарват пари от кино, заяви режисьорът Андрей Слабаков при представянето на филма „Хиндемит“. Пари от кино изкарвали само най-големите икономики – САЩ, Русия, Индия и Китай. Всички останали, дори Великобритания, Италия и Германия снимали на загуба.

По думите на Слабаков българските филми имат 8 пъти по малък бюджет отколкото тези в ЕС, където се давали по 4 млн. евро за един пълнометражен филм. У нас парите за един пълнометражен филм са в рамките на около 500 хил. евро. Българските национални телевизии пък не инвестирали във филми въобще. Слабаков даде пример с Полша, където 80 на сто от приходите в националната телевизия се давали за ново полско кино. 
Вторият пълнометражен филм на Андрей Слабаков ще обиколи всички градове, благодарение на проекта му „Пътуващо кино”. Досега е представян на фестивалите “Златна роза” и “Любовта е лудост”.  
В него участват Деян Донков, Ернестина Шинова, Тончо Токмакчиев, Нети и др. Премиерата на лентата в родните киносалони ще се състои на 21 ноември 2008 г. 
“Близките 15 години не съм виждала любовен филм след лентата “Българи””, заяви актрисата Ернестина Шинова. 
По думите на режисьора Слабаков досега киното търсеше само проблематичното - търсеха се герои, които да са или гейове, или да са от малцинствата, или да са болни от неизлечими болести. Всички продуценти са еднакви подчиняват се на европейските инвеститори, бе категоричен той. 
“Държа да подчертая, че нашият филм не нарушава правата на никого. Хората трябва да са съпричастни на проблемите, които вълнуват лично тях. Не може повече да се еднакви във възгледите си, в любовта, в секса, да сме само едни консуматори”, каза Ернестина. Филмите изцяло са черни и проблематични, едва ли може върху черно платно да се рисува с черна боя, какво ще се види, попита метафорично Слабаков. Искаме със средствата на комедията и абсурда да се присмеем на всичко това. “Няма как да кажем какво искаме да постигнем с този филм. Той не дава някаква рецепта за живота”, бе категоричен Слабаков. Ако трябваше лентата да дава някакви отговори, то тя щеше да стане дидактична и консуматорска. По думите му актьорът Деян Донков дал най-точно определение за филма – “Всички ние сме болни и трябва да сме наясно с това”.   /Десислава Вангелова, БЛИЦ