Трябваше да имаме повече от една кандидатура, за да може да се избере най-достойният. Управителят на БНБ трябва да бъде избран надпартийно. Това каза министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов в предаването "Защо, г-н министър" по bTV.

Караджов заяви, че подкрепя кандидатурата на Любомир Каримански.

И двамата кандидати имаха възможност да отговорят на всички нападки и компромати, каза още той.

Малко вероятно е, ако поискаме тези фирми, на които дължим над милиард, да се съгласят да продължат да ремонтират пътната ни мрежа. За да стане по-бързо като компромис, се съгласих да бъдат трансформирани средства от други части на бюджета с изрично обещание, че сега, през юни, ще бъдат добавени при актуализацията на бюджета. Тоест това решение в народното събрание не е мое хрумване и самоинициатива, то е анализ на. коалицията, след което той е бил представен на всяка една от групите от коалицията“, добави той и обясни, че само е отишъл при премиера с 3 варианта за разрешаване на казуса с АПИ.

Караджов уточни, че е отишъл заедно със своя заместник-министър, който отговаря по пътищата при министър председателя в МС, който беше с двама свои съветници. Там дойде и министърът на финансите със своя заместник-министър. С 3 варианта отидох. И единствено в третия вариант се предвиждаше Народното събрание да се произнесе.

Той обясни, че договорите са изцяло законни и никой не е оспорвал законността им. И добави, че всичко по договорите е изрядно, само възлагането е неизрядно, което е 4 пъти по-голямо.

По думите му финансирането ще дойде от други части на бюджета като бъдта добавени при актуализацията на бюджета. 

Сред фирмите, на които трябва да бъде разплатено, вероятно има такива получили пари по инхаус процедури, допълни още регионалният министър. 

Поддръжката и ремонта на пътища са заложник на избора за гуверньор на БНБ. Народното събрание е спряло момента да разреши на АПИ да поддържа пътищата в пълен обем. Аз и животът на хората са станали косвена жертва на избора на гуерньор на БНБ. изказванията на политиците, които казват че нямат против това решение, показва, че забавянето е по спорния въпрос, каза Караджов.

Караджов заяви, че в петък е протестирал срещу забавеното решение на парламената и невъзможността АПИ да започне с ремонтите. Министърът подчерта, че забавянето идва от страна на четири парламентарно представени партии: "Продължаваме промяната", "Демократична България", :Възраждане" и БСП.

Министър Карджов каза, че след 1 юли пътищата ще поддържа този, който спечели, където могат да участват и малки фирми без много опит. 

Тази година сме сложили много по-високи суми за ремонт на пътната мрежа е основание за увеличаване на тол таксите, каза още той. 

Караджов уточни, че няма да иска оставката на главния архитект на София. 

"Автомагистрали" не е спирало да работи по заварените договори, но няма подписани нови, посочи министърът. 

Караджов коментира, че народът може да прецени колко ще бъде животът на правителството.