По-добре е да инвестираме основно в жп транспорт и с това да станем "зелени". Това коментира министърът на транспорта Николай Събев в студиото на "Още от деня" по БНТ. 

В бюджета за тази година са предвидени 677 млн. лева инвестиции в този сектор.

"Разбира се, че ще има съкращения в областта на администрацията", ангажира се Събев. 

От три администрации ще стане една, допълни той.

Според него има голяма степен на недоверие у хората по повод възможни реформи. "Желанието за реформи означава да имаш куража да посрещнеш всички съветници, които ще ти кажат не така, а по друг начин го направи", коментира министърът.

"Още през месец май ще пуснем две по-бързи линии в направление Бургас и направление Варна. Ще скъсим времето с поне час", заяви Събев.

"Ще се направи пътна карта за мерките, които ще се предприемат за модернизацията. Целта е да няма забавяне на графици, да има свързаност между градовете и влаковете да са приятни за ползване. Бих искал да запазим цената на билета за БДЖ. 

Когато подобрим качеството на услугата, тогава хората ще ни разберат, че вдигаме цената. 677 млн. лева е бюджетът за железниците. Той е напълно достатъчен. Като прибавим и европейските инвестиции до 2027 година бюджетът става над 4 млрд. Тези средства са напълно достатъчни. 

Другото, което трябва, е успешен мениджмънт. Препоръчвам на всеки да си купи акции на БДЖ. Аз не мога да го направя, защото ще е конфликт на интереси, но препоръчвам на всички приятели и граждани да го направят. БДЖ ще стане печеливша компания", категоричен бе министърът на транспорта.  

Събев се ангажира вагоните да са изключително чисти, с безжичен интернет, а цената да остане такава, каквато е сега. Сега според него качеството не е достатъчно, а когато качеството се подобри, може да се мисли за по-високи цени в определени релации.

"Имаме проблем с транспортната свързаност на България с Европа", подчерта още министър Събев.

"На практика, дори в нашите отчети за транспортна свързаност ние докладваме, че сме само 12% отговарящи на изискванията за европейска и световна транспортна мрежа", заяви той.

Коментира иронично, че предишните управници в жп сектора са били добри в продажбата на активи.