Популяризиране на Созопол като туристическа и културна дестинация и връщане на немските туристи - това е основната цел на Общината, която участва в най-голямото туристическо изложение в столицата на Бавария – Мюнхен, съобщи кметът Тихомир Янакиев. 

„Косвените ползи от изложението ще са огромни и за хората, и за бизнеса. Познат бранд в България сме, но и в Европа. В някои от страните България беше позабравена като дестинация за летен туризъм, затова сега се опитваме да припомним на пазара - основно немския, който е най-платежоспособен“, обясни Янакиев. 

По думите му преди години именно немците са били основните туристи, които са идвали на море у нас. „Имаше години, когато имахме много организирани посещения от Германия, туристи на всякаква възраст. Това искаме да се върне отново. Не само Общината като субедкт, но и общността и бизнесът“, добави още кметът. 

Изложението започна на 14 февруари и ще продължи до утре, 18 февруари (включително).

Над 1000 изложители от над 50 страни показват актуални и иновативни предложения за свободното време - пътешествия, къмпингуване, водни спортове и спортове на открито, кулинария, ветроходно плаване, зимни курорти, балнеология и градски туризъм.

Организаторите са запълнили осем халета, които отговарят по площ на осем футболни стадиона. Щандът на България е разположен в едно от първите халета, заедно с Хърватска, Италия, Гърция, Испания, Турция и Словения.

Представители от Община Созопол раздават луксозни издания, изработени специално за немския пазар, в които са презентирани най-добрите ни плажове, археологията и архитектурата на старинен Созопол, както и най-известните културни фестивали в града.

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук