Автоекспертизата за катастрофата, при която 12-годишната Валя Димитрова беше премазана на пешеходна пътека в близост до мол „Бургас Плаза” на 17 юни м.г., била фалшива. Тази теза се опитали да лансират новите защитници на шофьорката в съдебната зала на ВКС днес сутринта в столицата.
Това са Милчо Бенгарски и Георги Ценев. Те оспорили компетентността на бургаските магистрати, както и работата на адвокатите по предните дела, така и тази на дознателите. Бенгарски и Ценев нарекли некомпетентни адвокатите, които на предните две инстанции защитавали Надя. Адвокатите поискали делото да бъде върнато в първоначална фаза. Оспорили и скоростта, с която подсъдимата се е движила в момента на инцидента, поискали също така и многобройни смекчаващи обстоятелства да се вземат предвид, пише &ldquo;Бесове&rdquo;.<br /> <br /> Според юристи обаче този обрат в искането на защитата е автогол. Ако съдът уважи искането им, ще започне ново събиране на доказателства, а Надя Иванова няма да може да се възползва от привилегията за намаляване на присъдата си.<br /> <br /> Припомняме, че предното дело в Бургаския апелативен съд беше навръх рождения ден на Валя на 19 март, когато тя трябваше да навърши 13 години.<br /> <br /> В края на април тази година излезе и решението. Бургаският апелативен съд потвърди присъдата, издадена от Окръжния съд на Надя Димитрова.<br /> <br /> Наложеното наказание е една година и два месеца лишаване от свобода, при първоначален &bdquo;общ&rdquo; режим, както и отнемане на книжката за срок от четири години и два месеца. Това решение беше обжалвано в Апелативния съд и от двете страни &ndash; както от родителите на Валя &ndash; Мария и Валентин Димитрови, така и от обвиняемата Надя Иванова.<br /> <br /> Тогава според магистратите от експертизата е установено, че подсъдимата е управлявала автомобила със скорост около 60 км/ч, която не е съобразена с пътния участък, а е следвало да бъде 43.2 км/ч. Подсъдимата Иванова е следвало да предприеме действия за спиране на автомобила или заобикаляне на пострадалата Валя. Съществувала е възможност да бъде избегнат челния удар.<br />