Новите влакове без ремонтна база за поддръжка
Изграждането на ремонтни бази не попада в изискванията на Плана за възстановяване и устойчивост и можело да забави поръчката
Министерство на транспорта приключи преработката на четирите обществени поръчки за закупуване на нови влакове, съобщиха от ведомството, пише в. Труд бг.
Готовите документации са изпратени в Агенцията за обществени поръчки и в дирекция „Национален фонд“ към Министерство на финансите за задължителната процедура по предварителен контрол.
Освен доставката на подвижния състав, изпълнителят има ангажимент да осигури и неговата поддръжка за 15-годишен период.
Но е премахнато условието за изграждане на ремонтна база за поддръжка на влаковете, става ясно от официалното съобщение.
Изискването за изграждане на ремонтна база беше заложено в тръжните процедури, които бяха спрени от новия министър на транспорта Георги Гвоздейков.
Изграждането на ремонтни бази не попада в изискванията на Плана за възстановяване и устойчивост и крие висок риск от забавяне на изпълнението на целия проект, мотивират решението си от ведомството.
На участниците в обществената поръчка се предоставя възможност да организират поддръжката по начин, който те сами ще определят.
Но не е ясно как ще бъдат поддържани влаковете след като изтекат изискваните 15 години за поддръжка.
Друга новост е заложената формула за индексация на цената на поддръжката, която до момента липсваше в условията.
Тя се базира на два публично достъпни индекса – за цените на железопътния подвижен състав и размера на заплатата в областта на транспорта.
Оказва се, че ако вдигат заплатите на шофьори и машинисти, ще нарастват и разходите за ремонт на влаковете.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
По добре да се купи лиценз за производство на влакове и да се правят ремонти. Защото влаковете и ремонтите ще ни бъдат по евтини. Дори ще може и да изнасяме.
С това закупуване на тези скоростни влакове повече ще ограбват БДЖ. След като няма ремонтна база и договор за ремонт, по евтино ще бъде да купят свръх скоростни влакове който развиват над 300 км. и ще се построят нови тунели и мостове. Това могат да го направят само китайците. Затова трябва договор за сто години да ползват БДЖ и да построят линии, мостове и тунели. Освен това да внасят свръх скоростни влакове. Ако трябва към договора да им изнасяме бездомни кучета.
Правителството трябва да сключи дългогодишен договор с Китай, за изграждане на тунели мостове естакади за да се движат влакове над 300 км. Освен това ще внасят и свръх скоростни влакове и ще правят ремонт на тях. Така ще бъде много по евтино за държавата. В противен случай БДЖ ще фалира като я ограбват непрекъснато.
В Европа също като при нас има много пресечена местност. Но те правят съвременни тунели и мостове затова влаковете им се движат над 300 км. Трябва да взимаме пример от тях, защото не сме бедна държава но политиците я ограбват.
В Европа също като при нас има много пресечена местност. Но те правят съвременни тунели и мостове затова влаковете им се движат над 300 км. Трябва да взимаме пример от тях, защото не сме бедна държава но политиците я ограбват.
Ремонтите на жп линиите се превърнаха в голяма далавера като така ограбват държавата. За толкова време китайците щяха да положат нови линии и по тях да се движат свръх скоростни влакове развиващи над 300 километра.
Трябва политиците да нямат имунитет за да може да ги съдят за злоупотреби. Държавата ни е много богата след като още има какво да крадат тези еничари. Дори и гласове при избори крадат и купуват.