Министерство на транспорта приключи преработката на четирите обществени поръчки за закупуване на нови влакове, съобщиха от ведомството, пише в. Труд бг.

Готовите документации са изпратени в Агенцията за обществени поръчки и в дирекция „Национален фонд“ към Министерство на финансите за задължителната процедура по предварителен контрол.

Освен доставката на подвижния състав, изпълнителят има ангажимент да осигури и неговата поддръжка за 15-годишен период.

Но е премахнато условието за изграждане на ремонтна база за поддръжка на влаковете, става ясно от официалното съобщение.

Изискването за изграждане на ремонтна база беше заложено в тръжните процедури, които бяха спрени от новия министър на транспорта Георги Гвоздейков.

Изграждането на ремонтни бази не попада в изискванията на Плана за възстановяване и устойчивост и крие висок риск от забавяне на изпълнението на целия проект, мотивират решението си от ведомството.

На участниците в обществената поръчка се предоставя възможност да организират поддръжката по начин, който те сами ще определят.

Но не е ясно как ще бъдат поддържани влаковете след като изтекат изискваните 15 години за поддръжка.

Друга новост е заложената формула за индексация на цената на поддръжката, която до момента липсваше в условията.

Тя се базира на два публично достъпни индекса – за цените на железопътния подвижен състав и размера на заплатата в областта на транспорта.

Оказва се, че ако вдигат заплатите на шофьори и машинисти, ще нарастват и разходите за ремонт на влаковете.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук