Вече е ясна причината за петчасовата авария, която блокира столичното метро и създаде истински хаос в движението на наземния транспорт. Зам.- началникът на дирекция "Движение" към "Метрополитен" Александър Георгиев заяви, че причината за спирането на електричеството между станциите "Сердика" и "Младост 1" е счупена контактна релса, съобщава Дарик. По думите му ежедневно се правят проверки, както на техническата изправност на метровлаковете, така и на състоянието на подземната инфраструктура.
Александър Георгиев увери, че при снощната ситуация не е имало опасност за пътниците. Според него контактната релса е увредена, вследствие на токоприемниците на метросъстав, който минава в участък от метростанция "Стадион Васил Левски" в посока метростанция "Св. Климент Охридски". Преди да влезе на метростанция "Св. Климент Охридски" се е получило късо съединение, вследствие на което отпада и захранването на този участък.

"Влакът влиза на метростанцията. Пътниците се свалят от метросъстава и авариралият състав предприема действия да го изкара за депо. От метростанция "Св. Климент Охридски" тръгва в посока депо, но веднага след това се получава нов технически проблем и той остава там на място. Технически екипи влязоха, направиха оглед и локализираха проблема”, обяснява Александър Георгиев.

Кметът на София Йорданка Фандъкова коментира, че има какво още да се желае, по отношение на информирането на пътниците при аварии в метрото. Повредата в столичното метро се случи малко преди 18:00 часа снощи. Движението на влаковете бе спряно за близо 5 часа, което създаде сериозни проблеми в наземната градска мрежа. Метрото започна отново работа малко преди полунощ.