Омбудсманът Диана Ковачева коментира от какво най-много са се жалвали българите през 2020 година:

"Имам жалби от хора с хронични заболявания, които казват, че се чувстват по-неглижирани от хората с Ковид. А лекарите и медицинският персонал поемат цялата тежест на една нереформирана система.

Хората търсят начин да не ходят при личния лекар, когато искат да си купят антибиотик, но няма как да го вземат без рецепта.

Вайбър не е утвърден начин. Тестовете трябва да бъдат безплатни, но ако на лекарите им бъде прекратен договорът от Здравната каса, техните пациенти няма и да разберат това. Това наистина е проблем, ако искате да се обърнете към вашия личен лекар, но неговият договор е прекратен. 

13 200 жалби имаше за миналата година. Над 50 000 души минаха през приемната, много хора се обръщат към нас.

Най-често се обръщат заради техни нарушени потребителски права от ВиК операторите и Топлофикация. Беше увеличена водата в 8 области. Защо се увеличава водата в ситуация на пандемия, при загуби на вода в голям брой области?! На какво основание се увеличава в Хасково, където водата не става за пиене?! 

Качеството на питейната вода не се подобрява. Законът за ВиК не отговаря на стандарти, няма механизъм да се плаща по-малко. Губи се връзката между качеството на водата и нейната цена. 

Относно парното, през ноември хората бяха сюрпризирани с високи сметки. Повтаря се историята от месец март. Не е наред непрозрачният начин, по който се формира цената на топлинната енергия.

Тези сметки са абсолютно прогнозни. Не стъпват на реални факти. Хората са останали вкъщи, децата са учили от вкъщи, и те не са виновни за това, за да им се подава повече топлинна енергия. Поискала съм проверка на абонатните станции, за да се види дали подадената допълнителна енергия е била необходима изобщо.

Промениха наредбата през месец май. Хората са на прогнозна цена. Те ще плащат някаква по-висока цена и евентуално ще чакат изравнителните сметки."