Обхватът и тарифите на тол системата ще станат ясни в началото на есента. Последното предложение на управляващите е от първоначално предвидените близо 11 000 км пътища платени да станат не повече от 6000 км, пише „Марица“.
 
Това обхваща основно автомагистрали и частично пътища от първи и втори клас. За различните шосета ще има различно тарифиране, стана ясно от думите на зам.-министъра на регионалното развитие Николай Нанков по време на представянето на техническата готовност за въвеждането на тол системата.
 
От 16 август започва реалният тест на системата, дотогава се извършва техническа експлоатация в "офис режим". Крайният вариант на обхвата и тарифите ще стане ясен в началото на есента. От 1 ноември най-рано ще може да стартира и реалната търговска експлоатация на тол системата и да се събират такси от тежкотоварния транспорт.
 
Темата с размера на тарифите не се разисква от вчера. Преди два месеца имахме среща с транспортния бранш, на която бяха представени примерни ставки, изготвени от Световната банка. Продължаваме да търсим баланс за най-удачните и приложими за България ставки, посочи Нанков и още веднъж подчерта, че тарифите ще бъдат различни за различните пътища. Поради тази причина Националното тол управление работи по изготвянето на специален онлайн калкулатор, който ще помага на шофьорите да изчисляват дължимите тол такси по различните маршрути.
 
За надеждното функциониране на системата вече е изградено Национално тол управление, където общо 629 служители работят в специално оборудвани помещения -диспечерски пункт, стая за контрол, колцентър и други, назова численият състав на държавната структура Николай Нанков.