Поканете топлинния счетоводител на гости, за да са ви точни сметките
Много пъти се оплакваме от сметките си и ругаем "Топлофикация". Оказва се обаче, че "Топлофикация" само събира сумите, които топлинният счетоводител ни е начислил. "Топлофикация" не може да вземе отношение дали сметката ни е коректна или не. Така че – пускайте счетоводителите навреме в дома си и ако имате възражения, преследвайте ги до дупка, че после да не се окаже, че гоним Михаля.
Ако си мислите, че тази информация не ви вълнува, тъй като сте си спрели или свалили радиаторите и се топлите по друг начин, помислете пак! Дори и да не ползвате парно, пак трябва да се видите с топлинния счетоводител. Само така той бързо ще може да оформи сметката ви за парно и топла вода. Иначе ще настане едно безкрайно преработване на отчетите. И да знаете, че всеки допълнителен отчет оказва влияние върху изравнителните сметки на всички съседи в блока.
Напомням - имаме 2 дати за безплатен отчет. Ако те не са ни удобни, трябва си платим за допълнително посещение. Това никак не е приятно и ако сме достатъчно комбинативни, можем да си го спестим. Но не можем да поискаме отчет по-късно от 1 октомври, нито пък корекция на сметката. А ако не сме доволни от изравнителните сметки, имаме 30 дни, за да поискаме корекция.Друго важно нещо, което е добре да знаем, е, че изравнителните сметки имат пряка връзка със сметките за топла вода и парно за следващата година. И ако нямаме индивидуален водомер за топла вода или той е повреден, или пък не сме пуснали топлинния счетоводител, се начислява по 140 литра топла вода на човек за едно денонощие.
Така че - да се стягаме, да сме изрядни и организирани, за да си спестим ядове и неприятности! А най-чистата сметка е, когато си плащаме всеки месец през зимата сметките за парно. И то реалните, а не прогнозните. Накратко - когато сме на индивидуален отчет. Струва си да се замислим над това!
Последвайте ни