Най-рядката и най-скъпа българска марка - „Обърнатата конница“, показват на националната филателна изложба, която е подредена в Конгресния център на Международен панаир Пловдив.
Ценният експонат е поставен в куб от бронирано стъкло. Според каталозите оценката й е 10 000 евро, но на пазара цената й стигна 25 000 евро, заяви заместник-министърът на отбраната Спас Панчев, който е собственик на униката и е председател на Съюза на българските филателисти.
С тази марка България е известна по света, от наличните 30 екземпляра само няколко са в страната, но никой от притежателите им не ги продава, каза Панчев. На марката е пресъздадена картина от Ярослав Вешин, изобразяваща цар Фердинанд и князете Борис и Кирил на коне по време на маневри. При отпечатването е допусната грешка и фигурите са се обърнали на 180 градуса, от където идва и названието „Обърнатата конница”. Така една небрежност, проявена от печатари в Рим през 1911 г., днес е станала равностойна на шедьовър.
Националната филателна изложба представя 30 000 ценни марки от 50 колекции. През ноември сбирките ще бъдат показани в Цюрих. Изложбата е посветена на 100-годишнината от Независимостта на България и 115 г. от създаването на първото филателно дружество в страната, което е сформирано в Пловдив.
При откриването на филателната изложба бяха валидирани две нови марки, на които е изобразен първият автомобил „Ферари“ от 1952 г. и един съвременен модел. „Изборът не е случаен. „Ферари” е символ на успех и победа - както са желани тези автомобили, така да бъдат търсени от колекционерите и новите две български марки”, заяви Олег Златарски, главен секретар на Държавната агенция по информационни технологии и съобщения, която издава марките заедно с „Български пощи”. В обръщение бе пуснат и блок от марки на същата тематика, чийто тираж е само 6900 броя. Годишно в България се пускат в обращение около 50 марки и няколко блока. Ако са повече, няма да бъдем атрактивни на световния пазар, обясни Спас Панчев. /Димана Тодорова,  БЛИЦ