Барак Обама спечели изборите в САЩ в резултат на изключително успешна предизборна кампания, коментираха pr-специалисти по БНТ. Най-успешният ход е било използването на Интернет и само на електронните медии в кампанията.
 По този начин са мобилизирани младите хора. Чрез глобалната мрежа Обама контактува ежедневно с избирателите. За всеки дарен долар се изпращат мейли за това за какво се изразходват парите, информира се колко е събрано във дарителския фонд. По този начин Обама е мобилизирал 30 хиляди доброволци, които са се включили в кампанията му. Новият президент на САЩ е накарал избирателите да играят с него и получи подкрепа, смятат специалистите. Освен чрез интернет кампанията Обама е започнал диалога и контакта с избирателите много преди началото на предизборната кампания. В речите си той използва прост език, но в същото време изключително фин. Според специалистите за това е необходима огромна политическа и физическа издръжливост, на която българските политици не биха издържали.
Обама успя да покаже, че политиката трябва да вдъхновява хората. Той изгради атмосфера за общо желание за работа, за движение напред. Във всички клипове с негово участие той е винаги показван в някакво движение, няма използвани статични кадри, вкара избирателите като участници във филм. В началото на кампанията новоизбраният американски президент заложи на това да накара хората да вярват в промяната, след което се премина към това, че тя е неизбежна и необходима. В тази насока му помогна и световната финансова криза. На фона на това в кампанията на Маккейн липсваше този порив и вдъхновение. Маккейн не успя да убеди, че е носител на промяната, коментираха pr-специалистите.
Друг плюс в кампанията на Обама е, че той успя да изгради образ на нормален американец – с една жена, две деца, една кола и една къща. На другият полюс Маккейн е показал, че е политически аристократ, което не се е харесало на избирателите.
Според специалистите това, което може да бъде използвано от американския опит при българските политици, е включването на интернет кампанията, общуването с избирателите не само по време на предизборна кампания и това, че политиката се прави за хората. /БЛИЦ