PR-специалисти: Обама игра с избирателите
Обама успя да покаже, че политиката трябва да вдъхновява хората. Той изгради атмосфера за общо желание за работа, за движение напред. Във всички клипове с негово участие той е винаги показван в някакво движение, няма използвани статични кадри, вкара избирателите като участници във филм. В началото на кампанията новоизбраният американски президент заложи на това да накара хората да вярват в промяната, след което се премина към това, че тя е неизбежна и необходима. В тази насока му помогна и световната финансова криза. На фона на това в кампанията на Маккейн липсваше този порив и вдъхновение. Маккейн не успя да убеди, че е носител на промяната, коментираха pr-специалистите.
Друг плюс в кампанията на Обама е, че той успя да изгради образ на нормален американец – с една жена, две деца, една кола и една къща. На другият полюс Маккейн е показал, че е политически аристократ, което не се е харесало на избирателите.
Според специалистите това, което може да бъде използвано от американския опит при българските политици, е включването на интернет кампанията, общуването с избирателите не само по време на предизборна кампания и това, че политиката се прави за хората. /БЛИЦ
0 Коментара: