Възрастно семейство от Бургас прекара един ден без ток и ще плаща и такса за включване, след като EVN им спря захранването. Прекъсването на тока е заради погрешно плащане на фактура – вместо за май, за юни, за което няма вина „абонатът”.
Семейство Пелаеви живее в бл.434 в жк &rdquo;Меден рудник&rdquo;, пише &bdquo;Черноморски фар&ldquo;.&bdquo;<br /> <br /> &bdquo;Сметките за ток, вода и т.н. плащахме към 25-то число в пощата. В целия ни живот досега е нямало спиране на ток за неплатени сметки&rdquo;, споделя Теменужка Пелаева. Пенсията й обаче била блокирана в КТБ в началото на кризата в банката. Затова трябвало да изчакат до 7 юли, когато съпругът й получил пенсия.<br /> <br /> Той отишъл да плати на специалната каса в Билла. За водата имало 2 фактури, а за тока &ndash; една. Платил всичко, като си мислел, че плаща фактурата за ел.енергията за май.<br /> <br /> На 8 юли, след 9 ч сутринта токът им спира. Няма уведомление, че ЕРП-то ще предприеме такива мерки, а и според пенсионерите &ndash; няма и за какво, те са си платили.<br /> <br /> &bdquo;От телефонен разговор с централата на ЕVN в Пловдив, разбрах, че сме платили за юни, а не за май&rdquo;, разказа Теменужка Пелаева.<br /> В 10 ч те платили в пощата на касата на компанията. Там разбрали, че в касата, която е в Билла излиза само последната фактура. Такъв бил софтуерът.<br /> <br /> &bdquo;Защо ни спряха тока? Като че ли е наша вината. Защо не е заложена програма с последователността на плащанията на абоната?&rdquo;, пита Теменужка Пелаева.<br /> <br />