В открито писмо до Народното събрание от Съюза на автомобилистите в България (СБА) изразяват мнение, че корупцията в Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) няма да се реши с уволнението на един ръководител и замяната му с друг.
&nbsp;&bdquo;Няма никакво значение кой е шеф на ДАИ. Ако той не участва в схемата, това го прави подчиненият му началник или друг служител. Трябва да се разбере, че смяната на един Цветанов, Божков, Киров с друг не води до нищо друго, освен затъване на по-дълбоко в &bdquo;пещерата&rdquo;, пише още в писмото.<br /> <br /> От организацията предлагат в ДАИ да останат само контролни функции и всяка друга дейност да отиде във фирми, които да изпитват, да дават лицензи за обемни дейности, а държавата чрез Министерство на транспорта, МВР, Министерство на просветата да контролира. От извършващите тези дейности трябва да се иска да не извършват учебна, превозваческа и др. дейности, за да няма конфликт на интереси.<br /> <br /> Посочват се и примери за това, че в САЩ и Великобритания няма задължителни шофьорски курсове, а само изпити /разбира се, не са като при нас/ и желаещите сами избират начина как да се обучават и при кого.<br /> <br /> В Холандия от 1926 г. изпитва частна фирма. В Германия /поради големината ѝ/ са 2 фирми, които провеждат изпитите. В съседна Македония, където всичко е &bdquo;велико&rdquo;, като се сблъскаха с проблема за купуването на книжки, само за няколко месеца извадиха изпитите от държавата и проблемът се реши.<br /> <br /> <br /> Автомобилистите смятат, че ни трябва и нов Закон за движение по пътищата. Те предлагат и задължително сваляне на номера на колата до изясняване на случая, трябва осигуряване на събирането на глобите. Трябва много повече контрол на пътя, за да работи тази система. Трябват поне 25 млн. лева на полицията, за да заработи централно системата им. /БЛИЦ<br />