Шофьорите ще се хванат за главата, нови мерки ще борят...
ЕС предлага новите моторни превозни средства с двигатели с вътрешно горене - стандарт "Евро 7", да могат да отделят много по-малко емисии от вредни за здравето газове и да не предизвикват сериозно запрашаване
Новите екоправила на Европейския съюз за колите и камионите с двигатели с вътрешно горене се очаква да бъдат по-малко амбициозни от първоначално планираното, след като евродепутатите днес гласуваха за отлагане и смекчаване на някои от регулациите, предаде Ройтерс.
ЕС предлага новите моторни превозни средства с двигатели с вътрешно горене - стандарт "Евро 7", да могат да отделят много по-малко емисии от вредни за здравето газове и да не предизвикват сериозно запрашаване. Европейската комисия твърди, че ползите за човешкото здраве са много по-големи от разходите, които ще се наложи да бъдат направени поради новите изисквания.
Европейският парламент одобри преговорната си позиция. С новия регламент се актуализират настоящите гранични стойности за емисиите на отработени газове, като азотни оксиди, прахови частици, въглероден оксид и амоняк.
Гумите
Въвеждат се нови мерки за намаляване на вредните емисии поради действието на автомобилните гуми и спирачките и се увеличават изискванията за издръжливостта на акумулаторите, се уточнява в прессъобщение от ЕП.
Предвижда се обаче смекчаване на ограниченията за отделените емисии на азотни оксиди от камиони. Освен това е отложен моментът на прилагането на рестрикциите за автомобилите - до три години след приемането на цялото вторично законодателство, свързано с предложението.
Срок
Европейската комисия предвиждаше правилата да се прилагат от 2025 година.
Автомобилостроители, както и правителствата на редица страни, сред които са Италия и Чехия, твърдят, че ако бъдат приети в първоначалния им вид, екоправилата биха довели до съществено повишаване на разходите.
Според тях, тъй като има решение, според което до 2035 г. трябва да бъде забранена продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене в ЕС, то би било по-добре инвестициите да се насочат към производство на електромобили, вместо към подобряване на екологичното въздействие на моторните превозни средства.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
1 Коментара: