Тревожни данни: Всеки втори у нас играе хазарт, а близо 40 хил. души са вписани в регистъра за хазартно уязвими.

По-голямата част от тях са младежи. Спад на възрастта се отчита и при употребата на наркотици. 13-годишни вече имат зависимости към дрогата. За това НАП и Агенция „Митници“ започнаха мащабна кампания насочена към младежите. Първата спирка е Несебър.

Мото на кампанията е „Не сте сами“. А по-рано специалисти от митницата и приходната агенция показаха на подрастващите какви са вредите от наркотиците и до какво може да доведе зависимостта към хазарта. 

Дилърите на дрога стават все по-изобретателни. А на пазара вече има над 2500 вида синтетични наркотици, някои, специално направени, така че да се харесат от деца.

„В цяла Европа пада възрастовата граница и се движи около 13 години. Това е една изключително крехка възраст за всяко едно дете, така че няма как да ги оставим сами“, посочи пред БНТ Стефан Бакалов – началник на отдел "Борба с наркотрафика" към Агенция "Митници“.

Все по-лесно става снабдяването с наркотици, дори за децата.

„В днешно време има много начини човек да се снабди с наркотични вещества и децата не изоставят от тези възможности. Всички възможности, които дават интернет и интернет търговията, са познати на децата, поради тази причина използват и този начин, не си купуват само от улични дилъри“, уточни Стефан Бакалов.

По време на кампанията, власите показват на децата, че освен вредни, наркотиците могат да бъдат намерени и бързо. Демонстрира го 4-годишният Гари – едно от 20-те кучета на Митницата, обучено да намира дрога за секунди. С кампанията власите се опитва да пресекат и друга зависимост – хазарта, която не е по-малко опасна. Също като наркотиците, най-уязвими са младежите. За това и се следят отблизо регистрациите им за хазартни игри.

„В тази възрастовата група 18-23 години те са около 250 000 лица, регистрирани да играят хазарт. Проблемите, свързани с хазартната зависимост, са много сериозни, така че нашите усилия са насочени към това да стигнем до младите хора и наистина да обърнем внимание на този сериозен проблем, така че да не се стига до него“, заяви Анна Митова, директор на дирекция „Комуникации“ в НАП.

Демонстрациите за рисковете от хазарт и наркотици продължават в други градове, но и със специални видеоклипове в социалните мрежи, където младежите са най-активни.