Почти 40 000 обаждания са регистрирани на спешния хасковски телефон 112 от началото на годината до сега, каза за БЛИЦ главният директор на “Национална система 112” Стоян Граматиков, който днес пристигна в Хасково.
Визитата му бе във връзка с презентацията на системата. Шефът на хасковската Гражданска защита Людмил Иванов каза, че много от обажданията са несериозни, но целта е хората да се научат къде могат да звънят при нужда. Така, например, каза още Иванов, притеснен жител на Хасково звънял на спешния телефон, за да пита как да активира новата си sim-карта. Други хора са звънили просто да видят дали телефонът работи.
В офиса на Гражданска защита в Хасково Стоян Граматиков представи функциите и бъдещото развитие на системата за спешни повиквания в страната, координацията между съставните части на Единната спасителна система, както и добрите практики от работата на телефона в други области.

Тодорка Николова, БЛИЦ