Табела с цените за чадъри и шезлонги на плажа в Шкорпиловци вбеси летовниците СНИМКА
В случая, ако е вярно, както твърдят хората, то това е нелоялна търговска практика
Табела указва цени за ползване на чадър и шезлонги на плажа в Шкорпиловци. До тук нищо нередно, дори напротив, но плажуващите разказват друго, съобщава Varna24.bg от пост в социалната мрежа Фейсбук.
Въпреки табелата на централен плаж Шкорпиловци, се оказа, че не може да ползваш само чадър или само шезлонг. Може само комплект за 30 лв. И заетостта е "пълна"... /07.07.2023/.
В случая, ако е вярно, както твърдят хората, то това е нелоялна търговска практика (напр. подвеждаща реклама и агресивни търговски практики), става видно от сайта на Министерството на икономиката и индустрията. Там изрично е упоменато:
Какво е нелоялна търговска практика?
Търговска практика от страна на търговец към потребител е "нелоялна“, ако противоречи на изискването за добросъвестност и професионална компетентност и ако променя или е възможно да промени съществено икономическото поведение на средния потребител, когото засяга или към когото е насочена, или на средния член от групата потребители, когато търговската практика е насочена към определена група потребители. Нелоялни са и заблуждаващите и агресивните търговски практики.
Какво е заблуждаваща търговска практика?
Търговска практика е заблуждаваща, когато:
- съдържа невярна информация и е подвеждаща или когато по някакъв начин, включително чрез цялостното й представяне, заблуждава средния потребител;
- води или е възможно да доведе средния потребител до вземането на търговско решение, което той не би взел без използването на търговската практика, и когато тя включва:
– всяка маркетингова дейност по отношение на стока или услуга, която създава объркване с друга стока, услуга или друг отличителен знак на конкурент;
– неспазване на ангажиментите, поети от търговеца чрез присъединяването му към кодекс за добра търговска практика.
Какви са видовете заблуждаваща търговска практика?
Списък със заблуждаващи търговски практики се съдържа в чл. 68ж от Закон за защита на потребителите (ЗЗП), като част от тях са:
- да се твърди от страна на търговец, че се е присъединил към кодекс за добра търговска практика, когато това не е вярно;
- да се показва удостоверение, знак за качество или техен еквивалент, когато не е получено необходимото разрешение за това;
- да се твърди, че даден кодекс за добра търговска практика е одобрен от обществен или друг орган, когато това не е вярно;
- да се твърди, че търговец е получил разрешение за извършване на определена дейност или че за дадена стока или услуга е получено разрешение, одобрение или лиценз от държавен или друг орган, когато това не е вярно или когато търговецът не спазва условията, при които е било издадено разрешението, одобрението или лицензът.
Каква може да бъде защитата за потребителите от нелоялни търговски практики?
При съмнение, че използваната търговска практика е нелоялна, имате право да сезирате Комисията за защита на потребителите чрез подаването на жалба.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
16 Коментара: