От  15 ноември пътните полицаи започват да глобяват за гуми, чиито грайфер е с дълбочина под 4 милиметра. Изискването остава в сила до 1 март догодина и глобата за тези, които го нарушават, е 50 лв. Санкцията е толкова и за една изтрита гуми, и за четирите, тоест – не е за всяка гума по 50 лв., пише "Труд".

Зимните гуми у нас не са задължителни, а правилото за 4 мм грайфер бе прието от 43-то Народно събрание и влезе в сила от 21 януари 2017 г.  Сега започва вторият цял зимен сезон, през който КАТ следи дали законът се изпълнява. Униформените имат специални уреди, с които установяват дълбочината на гумата, като правилото е да се мери в каналите в средата, а не отстрани. През другата от част от годината – тоест от 1 март до 15 ноември, изискванeто за грайферът е да е дълбок над 1,6 мм.

Различни проучвания сочат, че от 34% до 42% от българските шофьори сменят зимни и летни гуми и без да има каквото и да е задължение по закон. У нас има райони с по-мек климат, а при температури над 7 градуса зимните гуми се износват по-бързо и каучукът им губи качествата си. Друг проблем е, че голяма част от колите в страната се движат със зимни гуми и през лятото, което деформира грайферите. В жегата ламелите – специалните отвори за заснежена настилка, се “изпичат” и не могат да служат добре през следващата зима.

При акция “Зима” през ноември 2017 г. патрулите на КАТ провериха над 45 000 коли и откриха едва 394 с разкъсани или износени гуми, тоест нарушителите са под 0,9%.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ