Все по-голям дял от българското население се пренасочва към новините в интернет, показва национално представително изследване на "Сова Харис" .
Въпреки това българите все още слабо посещават блогове, а телевизията остава основен източник на новини, според проучването. Според данните разпределението е следното: телевизия - 71%, интернет - 19%, вестници - 4%, и радио - 3%.<br /> <br /> Приблизително 11% от българските граждани на възраст между 14 и 65 години всеки ден си купуват вестници. Около 15% споделят, че четат вестници не само на хартия, но и в интернет, а 11% предпочитат да ги четат единствено в мрежата.<br /> <br /> Българите използват интернет най-често за новини (26%), слушане на музика онлайн (24%), гледане на телевизия онлайн (18%), слушане на радио онлайн (15%) и гледане на филми онлайн (10%).<br /> <br /> Основни предимства на онлайн журналистиката според анкетираните са големият брой новинарски сайтове, възможността човек да получи информация от разнообразни източници и алтернативни гледни точки, както и обстоятелството, че този вид медии са леснодостъпни по всяко време на денонощието и са безплатни.<br /> <br /> Онлайн журналистиката има и някои недостатъци, сред които най-вече липсата на качествени изследвания и задълбочени анализи, показва проучването. <br /> <br /> Около една четвърт от българите между 14 и 65 години посещават и участват в различни интернет форуми, активно или спорадично, като мнозинството от тях споделят мнението, че чрез форумите свободно изразяват собственото си мнение, могат да влязат в дискусии по различни теми.<br /> <br /> Сред посещаваните блогове най-популярни са тези на известни личности и кулинарни блогове. Значителен дял от българите посещават и ползват социални мрежи.<br /> <br /> <br />