През м. октомври от БАТ България реализираха третото издание на социално-отговорната инициатива Шофиране #БезОтпадъци, с което от компанията отново призоваха за отговорно поведение с превенция срещу замърсяването с фасове и други дребни отпадъци по време на път.

През тази година акцент на кампанията са паркингите и зонието около тях, като партньор на изданието е сдружение Power Jump.  

За пореден път инициативата привлече интереса на шофьорите, техните спътници и гражданите, до които достигнаха посланията на кампанията, и които станаха свидетели на няколко специални инсталации, онагледяващи разликата между чиста и замърсена градска среда.

Демонстрацията се проведе на един от най-натоварените и централни столични паркинги, където беше показан мащабът на дребния отпадък и неговият негативен отпечатък върху околната среда.

„Шофиране #БезОтпадъци е основен компонент в нашата годишна ESG програма, като с инициативата целим насърчаване на отговорното поведение и доброволчеството за опазването на околната и градската среди. Радваме се, че с всяко издание посланията на кампанията ни достигат до все повече хора, което е стъпка към устойчивото развитие на средата, в която живеем“, коментира Кирил Георгиев, мениджър регулаторни въпроси в БАТ България.

Програмата на инициативата обхвана и информационно-образователни сесии от доброволци, които разговаряха с паркиращите шофьори и преминаващите пешеходци с цел насочване на тяхното внимание към проблема, както и запознаването им с лесни за изпълнение решения, с които проблемът драстично да понижи своите нива. На преминаващите граждани, доброволците напомняха защо не трябва да изхвърлят неправомерно фасове или други дребни отпадъци по време на път, или докато се разхождат, и ги призоваха да го правят отговорно само на обозначените за това места.