НДК до 90-те години беше показван като най-сериозния ни строеж, но той е пионерска работа в сравнение с изграждането на метрото, каза пред журналисти премиерът Бойко Борисов при откриването на пътния възел "Даскалово". Под земята се прави един нов град, посочи той.
Министър-председателят пристигна заедно с вицепремиера Цветан Цветанов и министър Росен Плевнелиев.<br /> <br /> Борисов сам караше автомобила и преди да спре да говори пред медиите, направи почетна обиклолка по кръговото.<br /> <br /> При посещението си в Брюксел&nbsp;Борисов&nbsp;разбрал, че българи правят доноси, за да спрат строежа на магистрала &bdquo;Тракия&quot;. <br /> <br /> &quot;Просто ни се смеят, че българи топят българи, за да няма магистрала &quot;Тракия&quot;. Завиждат, завиждат, мъчно им е, защото магистралите са били в сърцето, в мечтите на много поколения политици, а и на всички българи&quot;, обясни премиерът. Запитан кои са завистниците, Борисов посочи:&nbsp;евродепутати от Синята коалиция и БСП.&nbsp;<br /> <br /> &quot;Всеки, който има връзчица там, се опитва да спре &bdquo;Тракия&quot;. А това е удар към всички с автомобили&quot;, каза той.<br /> <br /> Но&nbsp;въпреки доносите, в близките дни председателят на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу щял да подпише апликационната форма и ще бъде осигурено финансирането на аутобана.<br /> <br /> &quot;Дайте да си гледаме работата - те така или иначе трябва да кажат нещо. Завистта е огромна. Ако се поставим ние на тяхно място и те да правят магистрали и строежи, сигурно и някой от нас щеше да се изказва така, макар че в нас няма завист&quot;, каза още той. <br /> <br /> &quot;До към 10 януари ще стане готова магистрала &quot;Люлин&quot; и ще я пуснем пробно. Около май ще я спрем за няколко дни, за да се преасфалтира, ако се налага, да се довърши и ще издадем строителните разрешения. Надяваме се през&nbsp;май да започнем &quot;Струма&quot;, първите два лота. На 15 януари ще дойде президентът на Европейската банка - да се договорим за финансиране&quot;, очерта графика министър-председателят.<br /> &nbsp;<br /> На &quot;Марица&quot; й тече технологичният срок, &quot;Тракия&quot; върви, на Южната дъга на Околовръстното през май-юни ще станат локалите&quot;,&nbsp;обобщи&nbsp;Борисов. <br /> <br /> На въпрос понасянето на удари ли е цената за подкрепата за правителството, Борисов каза, че прощава на тези, които правят доноси. &quot;Прощаваме им. Понасял съм много удари, но е важно на кого съдията вдига ръката в края на мача&quot;, каза Борисов. Той отказа да коментира информацията, че в различни български министерства са се раздавали бонуси към заплатите.<br /> <br /> 2000 души работиха денонощно на АМ &quot;Люлин&quot; и свършиха работа&nbsp;за 174 млн. евро, каза регионалният министър Росен Плевнелиев.&nbsp;Магистралата е на финала,&nbsp;строителството върви по график, а пътен възел &quot;Дсакалово&quot; е изграден два дни по-рано.<br /> <br /> &quot;Изключително важно е, че в момента нито един лев няма да бъде загубен. Държавата е изпълнила ангажиментите си, платила е 32 млн. евро, 142 млн. са по европейския меморандум и нито един лев няма да бъде загубен&quot;,&nbsp;каза Плевнелиев. <br /> <br /> На пътния възел премиерът Бойко Борисов и министрите Росен Плевнелиев и Цветан Цветанов бяха посрещнати с баница и червено вино. Премиерът се обърна към Росен Плевнелиев с думите: &quot;Щом те посрещат с баница и червено вино, а не те бият с камъни, значи всичко е наред&quot;.&nbsp;<br /> <br /> <em>От днес пътен възел &quot;Даскалово&quot; свързва автомагистралите &quot;Люлин&quot; и &quot;Струма&quot;. Той се изгражда при пресичането на автомагистрала &quot;Люлин&quot; с пътя София - Перник - Гюешево. <br /> <br /> За движение на моторни превозни средства се отварят две ленти в посока София и две ленти в посока Перник по път І-6 към Гюешево, както и две ленти в посока Перник - Владая и връзката с АМ &quot;Струма&quot; в посока Кулата. Схемата на пътния възел е тип &quot;Диамант&quot; с кръгово движение на едно ниво. Рингът е проектиран като неправилен елипсоид за проектна скорост 40 км/час. Поради голямата денивелация между трасето на АМ &quot;Люлин&quot; и пътя София - Перник по-голяма част от пътните връзки и кръговото движение са с мостови конструкции. Всички пътни съоръжения, както по трасето на автомагистралата, така и по пътните връзки, са съобразени с пресичането на съществуващата ж.п. линия София -Перник.<br /> <br /> </em>