ДПС винаги е готово за избори, а за предсрочни избори се готвят управляващите – с политиката и поведението, което имат. Те задават усещането в обществото и в политическите партии, че властта е пропукана. Усещането за избори се е настанило трайно в обществото и политическия живот. Това каза за БНР Халил Летифов, заместник-председател на парламентарната Комисия по транспорт и съобщения, заместник-председател на ПГ на ДПС и заместник-председател на ДПС.

"Транспортният бранш съставлява около една пета от БВП. Това е сериозно перо и с лека ръка да казваме – това е шантаж, най-малкото не е отговорно и не бива да има този подход като отношение", заяви Летифов.

По думите му големият проблем е, че не може да се осъществи диалог, за да се намерят допирни точки и "стои със страшна сила въпросът кога ще се възстанови този диалог", за да се намали напрежението.

"Това противопоставяне изостря проблемите в сектора и в страната като цяло. За мен е неразбираем този отказ от диалог, отказ да се изслушат проблемите и отказ да се влезе в детайлите и да се намери допирна точка. Вероятно не могат да се изпълнят всички поставени искания, но може да се изпълнят една част“, каза още Летифов.

„Не всички искания на превозвачите са свързани с бюджета. Работата на тол системата е въпрос, който те поставят многократно и не от вчера. Че работата на тол системата затруднява работата на самите транспортни фирми. Обхватът на самата тол система е отделен въпрос“, допълни Летифов.

Халил Летифов отбеляза, че възпрепятстването на работата на транспортния сектор от тол системата "е проблем, който остава глас в пустиня и не се търси решение".

Според него не бива превозвачите и транспортният бранш да се противопоставят на обществото.

Трябва да разделим пътническите от товарните превози. По данни от НПО и от общините около 60% от населените места са с частично или напълно засегната транспортна схема, разбирайте, че въобще няма транспорт. Този процент се увеличава. Разговорът колко точно да е субсидията, как да бъде разпределена тя, кое да се субсидира е съвсем друг“, коментира Летифов.

„Тежкотоварните превозвачи никога не са били субсидирани“, допълни Халил Летифов.