В момента се борави с хипотези и те се базират на проучвания и нагласи. Някои от тези, на които социолозите дават предимство, все още не са създадени или не са разгърнали своята партийна структура в страната.


Но следващият кабинет няма да излъчи абсолютно мнозинство, ще бъда достатъчно шарен и възможността да влезем в цикъл на многопартийни правителства е вероятен, прогнозира пред БНР министърът на транспорта Росен Желязков.

Той коментира инцидента с блъснатия младеж по време на снощния протест в София.

"От десетилетия режимът на граждански прояви е регламентиран, за да не се стига до физически конфликти, примерът от снощи е класически пример за провокация. Можеше да се стигне до линчуване на обградения в автомобила човек, без да се знае каква е неговата вина.

Ситуацията е доста изнервена, особено в късните часове и хладнокръвието на полицията е много важно. Отношенията в обществото би трябвало да бъдат нормални, създаването на социално напрежение няма да доведе до нищо добро."

"Моите права свършват там, където започват правата на другите", е казал Волтер. Би трябвало полицията да е гарант за реда, подчерта министърът.

Росен Желязков коментира и социалните мерки. На въпрос дали не са закъснели той отбеляза, че дизайнът на мерките е започнал още по време на извънредното положение, а в момента се оформя националното финансиране.

Това не са мерки от вчера. Те целят да покрият социалните последици и да стимулират икономиката. Има и нови мерки. Краткосрочните ще бъдат до края на годината, мерките за стимул - и догодина. Те минаха през обсъждане в Тристранния съвет, отбеляза още министърът.

"Не мисля, че и превозвачите са си помисляли подобно нещо" - така министър Желязков отговори на въпрос за евентуално поскъпване на билетите за автобусните превози.

По-скоро усилията ще се насочат към местата, където самата обществена услуга не достига до гражданите, уточни Желязков.

Запитан за проблемите на тежкотоварните превозвачи, министърът отговори:

"Заявихме ясно, че България ще заведе дело пред съда в Люксембург за пакета "Мобилност". Ще търсим нашите национални аргументи, за да оборим тези правила.

Комисията прави оценка на въздействието на връщането на камиона на всеки 8 седмици и ясно, заяви, че ако се установи, ще внесе законодателно предложение. С мерки в подкрепа би трябвало да се опитаме да запазим поне гръбнака на транспорта."