„Ред, законност и справедливост” ще предприеме серия от политически ходове, за да разбере обществото под какъв претекст Иван Искров атакува законопроекта за изменение и допълнение на Закона за държавния фонд за гарантиране устойчивост на държавната пенсионна система.
Откога БНБ има законодателна инициатива и как така се разприказва Искров по теми, по които би следвало да има гробна тишина във финансовата система. РЗС знае и то от вътрешни хора в БНБ защо на Искров му се свидят тези 2,1 млрд. от Сребърния фонд сякаш са му бащиния. <br /> <br /> Всеки трезво мислещ икономист е наясно, че вариантите откъде могат да се вземат пари в тази ситуация са два:&nbsp;от наличен вътрешен ресурс с 1.7 % лихва&nbsp;или от международни банки с 8 % лихва. <br /> <br /> Представете си какъв ураган от обвинения в корупция ще се развихри във всяка демократична държава, чието правителство избере втория вариант. У нас обаче става точно обратното. Упреците придобиват истерични размери за това, че Министърът на финансите е предпочел евтиния за страната вариант.<br /> <br /> Що се касае за позицията на Стоян Мавродиев, там корупционните мотиви прозират от километри. Комисията за финансов надзор е превърната в Комисия за реализиране на маржове в частна полза без надзор. Председателя на КФН по закон няма почти никакви правомощия, но за сметка на това си е сложил удобни марионетки при очевиден конфликт на интереси, чрез които залага и печели! Обществото може би трудно ще разчете тези няколко изречения, но адресатите са наясно какво казва РЗС.<br /> <br /> Очевидно някои институции с шефове експолитици предпочитат България да започне отново да затъва в блатото на нескончаемите външни заеми и да заприлича на някои държави, заложили бъдещето и на правнуците си. <br /> <br /> Искров, който умножава с 1.7 % годишно държаните при него средства от Сребърния фонд, очевидно воден от лобистки мотиви смята, че трябва преимуществено да се угажда на Европейската централна банка, като се въртят парите през нея. Последната, видимо недоволна, че няма да вземаме от финансираните от нея търговски банки, си позволява да критикува правителството на една суверенна държава. <br /> <br /> Държавата ни е недостойна да бъде в еврозоната, но парите ни са добре дошли там. Тук е мястото да посочим, че ЕЦБ няма право под какъвто и да е предлог да се намесва във вътрешните работи на страна, която не е част от еврозоната. Нещо повече, внимателният анализ на ситуацията във европейския паричен съюз показва, че в нито една страна от ЕС няма забрана за инвестиране чрез ДЦК в местната икономика. <br /> <br /> Фондът в Полша е задължен да инвестира 100% от активите си в местни инструменти, като активите му основно са инвестирани в ДЦК. Фондът в Кипър инвестира основно в нетъргуеми местни ДЦК. Примерите в тази посока са десетки и е добре да се знаят, когато се говори по тази тема. <br /> <br /> РЗС ще стигне докрай в отстояването на тезата за фискална стабилност и пълна прозрачност на публичните финанси дори да се получи късо съединение за някои политически бушони заемащи отговорни позиции в държавата.