Д-р инж. Богдан Милчев от Института по пътна безопасност алармира за нередности на автомагистрала "Тракия". 

При 44-тия километър вчера се удариха два ТИР-а, след като единият, който е пътувал в посока София, е преминал през мантинелата в насрещните ленти за движение и е ударил челно другия тежкотоварен автомобил. За щастие няма пострадали.

Мантинелите обаче не са такива, каквито трябва да бъдат, каза Милчев пред bTV от мястото на инцидента.

Зрелище: Страховита катастрофа като тази не е имало скоро на "Тракия" СНИМКИ

"За съжаление мантинелите в България са бутафорни. Вижте връзката им каква е... развити болтове и гайки", подчерта Богдан Милчев.

"Аз съм скептичен, че нещо ще се подобри, защото от началото на май до момента имаме увеличаване на жертвите от тежки ПТП-та с близо 50 процента", отбеляза експертът.

"Виждаме, че на някои места липсват болтове, гайките са развити. По цялото протежение мантинелата е хваната с един болт, тя е тривълнеста и би следвало да бъде хваната поне с два болта. АПИ трябва да представи монтажните протоколи и проекта за монтаж. Многократно сме искали тези документи и те не са предоставяни", обясни Милчев. 

Той призова новото ръководство на Пътната агенция да предостави на своя сайт информацията. 

"Наши доклади са констатирали, че имаме много сериозен проблем с монтажа на мантинели. Аз съм скептичен, че нещо ще се подобри, защото от май до днес имаме лавинообразно увеличение на жертвите при ПТП-та - с близо 50%", каза още пътният експерт. 

Милчев разкри и за голям проблем във Варна - "Състоянието на Аспаруховия мост е критично".