Цените на горивата у нас продължават да се покачват. Днес в големите в големите вериги в Бургас бензин А95 се продава между 3,43 и 3,45 лв. Дизелът също е с рекордна цена – на 3,59 лв. за литър. 

Само в по-малките бензиностанции горивата са с 2-3 стотинки по-евтини, което почти не се отразява на джоба на шофьорите. 

С поскъпването на всички основни храни, горива и услуги, тази година почивката на море по нашето Черноморие ще излезе доста солено. 

Проверка на Флагман.бг показва колко ще струват пътните разходи и как е по-изгодно да се придвижим до морето и обратно.

Много хора предпочитат да пътуват с автомобил заради удобството. С тези цени на горивата обаче това ще е лукс за голяма част от семействата у нас.

Изчисленията показват, че с автомобил на бензин, чийто среден разход е 9/100 л, ще ви трябват около 250 лева за разстоянието от София до Бургас и обратно. Цената се повишава с поне 50 лв. в двете посоки, ако изберете далечните курорти на юг или на север от областния град. 

С икономична кола на дизел сумата е малко по-поносима. Ако колата ви гори 6/100 л, то тогава около 180 лв. ще ви стигнат до Бургас и обратно. 

През последните години пътуването с автомобил е много по-достъпно заради споделеното пътуване. В най-голямата група за този тип транспорт – от София за Бургас и обратно, от няколко месеца прави впечатление, че цените са увеличени. Докато преди стандартната такса беше 20 лв., в момента тя е 30 лв.

Тук-таме има шофьори, които искат 25 лв. на човек, а тези с по-мощните коли возят до 50 лв. до морето. Така споделеното пътуване, което преди излизаше по-евтино като вид транспорт, задмина цената на автобусните билети.

Превозвачите също увеличиха цените. Миналата година билетът до морето струваше между 20 и 25 лева, а в момента – между 28 и 30 лв. 

Цените за бързия влак от София за Бургас са от 19 до 27 лв. В двете посоки, без екстри като спален вагон и т.нат., пътуването ви до морето и обратно ще излезе не повече от 60 лв. и около 6 часа в посока без закъсненията. Така най-евтиното средство за придвижване си остава БДЖ, но за сметка на удобството.