Служебният транспортен министър разкри една от големите финансови бомби, които цъкат от години у нас
БДЖ е пред фалит – трябва екшън план, не може да чакаме концесията на Летище София, изригна Христо Алексиев
"Не само от гледна точка на това, че има задължения към кредитори, но и от гледна точка на експлоатацията. За съжаление мениджмънтът на БДЖ не е предприел никакви мерки, за да реши тази ситуация. За мен се очертава като основен краткосрочен проблем фактът, че БДЖ не е в състояние да изпълни графика за движение на влаковете за 2017 г. поради липса на локомотиви, мотриси и подвижен състав", каза служебният министър.
Алексиев уточни, че до момента не са взети сериозни мерки за разрешаване на проблемите в железница. Не е сключен нито един договор за ремонт или наем на локомотиви, но е даден 1 милион лева за трансбордиране на пътници с автобуси поради липса на влакове.
"Не е коректно да стоим и да казваме, че очакваме държавата да ни помогне. Ние трябва да имаме ясен план - както дългосрочен, така и краткосрочен, за да може да се изпълнят ангажиментите. В това отношение съм поискал по най-бързия начин да се даде краткосрочен екшън план как ще се осигури графикът за движение на пътниците за 2017 г.", каза още той.
По думите на Алексиев БДЖ не може да чака концесията на Летище София, защото дотогава може да е в несъстоятелност. Затова трябва да се намери алтернатива, като едната възможност е рефинансиране на заема на железницата.
Що се отнася до концесията на Летище София Христо Алексиев изрази мнение, че е необходимо да има по-сериозен дебат за съдбата на аеропорта и трябва още веднъж да се обсъди дали е най-добре да се развива от държавата или от частни инвеститори.
Последвайте ни
0 Коментара: