Ангелкова разкри на кого разчита родния туризъм
Тя бе заедно с посланика на САЩ в България Ерик Рубин. Двамата разговаряха с преподавателския екип и възпитаници на училището, което тази година навършва половин век, съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма. Основната ни задача е да направим България разпознаваема и търсена целогодишна дестинация, подчерта министър Ангелкова.
Имаме прекрасна природа, над 1200 минерални извора, богато културно-историческо наследство. За качествата на невероятната ни кухня заслуга имате и вие, и вашите колеги, за да бъде една от най- предпочитаните, каза още тя. Министърът изтъкна, че важна цел на институцията е да убеди всички, които работят в тази сфера, че усилията си заслужава да бъдат инвестирани във всеки един елемент, за да може секторът да разгърне възможностите си. Всички ние сме изправени пред предизвикателството „да впрегнем“ даденото от природата и историята в IT технологиите и дигитализацията. Днес не е достатъчно просто да се подготвяш за професията хотелиер, ресторантьор, готвач, барман, а трябва непрекъснато да надграждаш знанията и уменията си, стана ясно от думите на министъра. Туризмът е хоризонтална структура и без приноса на другите ресори е трудно да се формира завършен продукт, акцентира министър Ангелкова и благодари на премира Борисов за вниманието към отрасъла, който със създаването на самостоятелното министерство се превърна в икономически приоритет. Тя припомни сериозния напредък на туристическата индустрия в България, която за последните три години отчита 31 ръст на чуждестранните туристи. Вие формирате 99 процента от услугата и сте най-важните, за да може България да се представя с качествен продукт. Но е много важно също да залагаме конкретни цели в промотирането на туризма. Имате шанса да учите и практикувате в най-големия ни морски курорт. В Слънчев бряг са създадени прекрасни условия да се прилагат дуалното обучение и други форми за съчетаване на теорията с практиката. През периода юни-август 2018 г. реализираните нощувки тук са били общо над 4,2 млн., а приходите от тях - повече от 244 млн. лв., което е близо 6 на сто ръст, информира министър Ангелкова.
Тя посочи, че летният ни туризъм е ключов продукт и ние продължаваме да инвестираме в него в инфраструктура и подготовка на кадри. От приближаващия зимен сезон също очакваме да надгради постигнатите рекордни ръстове след приемането ни в ЕС. С формираните различни тематични дестинации - културно-исторически, винено-кулинарни, балнео- и СПА, искаме да разширим крилата на сезоните, допълни тя. Министър Ангелкова обърна внимание върху значението на дигиталния маркетинг и модерната реклама за постигането на тези цели. Интернет платформата iLoveBulgaria, която създадохме, вече има присъствие във Viber и предлага много възможности на потребителите да получат информация за българския туризъм чрез чат бота. В него се споделят полезни данни за промоции, съобщения за туристически обекти, новини, видео. Ние сме първото министерство, което направи подобно улеснение, съобщи министърът.
Тя обърна внимание, че САЩ е огромен туристически пазар, към който също насочваме вниманието си. През миналата година за първи път проведохме рекламна кампания там, която постигна отлични резултати. За първите девет месеца на 2018 г. например близо 82 хил. туристи от Щатите са посетили България, което е над 12 на сто ръст спрямо същия период на 2017-а. Н. Пр. посланик Рубин призна, че много харесва страната ни и високо оценява приноса на министерството за развитието на този важен сектор. В края на посещението министър Ангелкова поднесе специален плакет от министерството на ръководството на гимназията по случай 50-ата годишнина от основаването й и пожела нови високи постижения на преподавателите и учениците.
Последвайте ни
0 Коментара: