Измина половин година от кървавата трагедия край Атия
За помена от Франция пристигна и бащата на Костадин - Апостол Джардов. Почернените близки отрупаха с цветя лобното му място - и за да го почетат, и за да апелират всички шофьори да бъдат по-внимателни на пътя, защото там се движат нашите деца.
16-годишният ученик загина, след като бе блъснат от Шевролет Каптива, управляван от Кирил Георгиев. Трагедията се разигра на 20-ти ноември рано сутринта на главния път Созопол-Бургас, когато Костадин от с. Атия тръгнал да пресича пешеходната пътека, за да си хване автобуса за училище.
Обвинителният акт на шофьора вече е готов и е установено, че Георгиев управлявал джипа си с 95 км/ч., при допустима максимална скорост 60 км/ч. Мъжът вече е привлечен като обвиняем и ако бъде призната вината му, може да получи ефективна присъда от 3 до 15 години.
Веднага след инцидента държавата взе спешни мерки, за да няма повече убити на пътя.
Лично министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, както и шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" обещаха на фаталното кръстовище да бъдат изградени кръгово движение и пасарелка за пешеходците. Шест месеца по-късно обаче и двете липсват. Флагман.бг научи, че вариантът за кръгово движение е отпаднал и се обмислял такъв за интелигентно кръстовище. Проектът за пасарелката пък е бил върнат от КАТ три пъти и накрая, четвъртия път - разписан, но със забележки за безопасността на кръстовището. Все обаче няма яснота кога може да бъде изграден надлезът за пешеходци.
Другият проблем при кръстовището е т.нар. шумяща маркировка, също една от взетите мерки за безопасността на движението. За релефната маркировка вероятно са използвани некачествени материали, тъй като за половин година на места те са изтрити, показа проверка. Движението по главния път за Созопол все още не е натоварено. След старта на туристическия сезон няма да има и спомен от маркировката, ако не бъде обновена. Част от светлоотразителите на пътя са изпочупени и няма никакъв ефект от тях.
Последвайте ни
0 Коментара: