Капитан Георги Анастасов е знаел, че ще загине. Той е бил здраво завързан с колани и без кислородна маска, а за да се освободи му трябвали поне 5 минути - време недостатъчно на водолазите да се гмурнат, отворят пилотската кабина и извадят летеца. Останалите двама от екипажа - Павел Симеонов и Анатоли Апостолов са извадени невредими благодарение на бързата реакция на водолазния екип и кислородните маски, с които са били снабдени, пише "Уикенд".
Ако загиналият капитан Анастасов бе продължил към брега с надеждата да се спаси, машината щеше да потъне далеч от фрегатата и водолазите, и нито един от екипажа на хеликоптера нямаше да оцелее..", описват геройството на загиналия капитан почернените му колеги от Военновъздушните сили.

Според информиран източник от Военното министерство трагедията е вследствие на блокирал двигател на хеликоптера "Пантер" - версия, която до този момент не се лансира официално.

Потъналият френски хеликоптер е снабден с два двигателя с турбокомпресори като според източника десният двигател на вертолета е блокира и това довело до удара в пилона. "Абсурд е капитан Анастасов да е закачил знамето на фрегатата, без преди това да е станала авария с двигателите. Хеликоптерът е снабден със системата TCAS, която алармира пилота в реално време за препятствията и възможен удар в предмет.

Колеги на загиналия пилот смятат, че двигателят на хеликоптера е блокирал заради керосин с утайка от авиобазата "Чайка" край Варна. Горивото за хеликоптерите се съхранява в огромни цистерни в морската вертолетна база, разположена на брега на Варненското езеро. По норматив огромните резервоари с гориво трябва да се почистват веднъж годишно от събралата се утайка на дъното.