Хотел в Слънчев бряг остана празен в разгара на сезона. Близо 150 туристи от Словакия бяха принудени да се преместят по средата на почивката си заради неуредени отношения между туристическата фирма и хотелиера. "Самите туристи не знаеха. Те бяха събирани от апартаментите, от плажа от басейна по хавлии и бяха местени с някакви автобуси, като обяснението беше, че това е нареждане от Братислава", разказа собственикът на почивната база Виолета Галева пред bTV.

До преместването на туристите се стигнало след дълги преговори за неплатени 120 000 евро. Последвал ултиматум, че хотелът ще спре да обслужва настанените туристи, ако туроператорът не плати дълга си.

„В момента, в който тръгнаха да напуснат, им дадохме едни листовки, на които написахме, че туроператорът им не е платил и хотелът няма сили повече да ги издържа без плащане“, обясни Галева.

Туроператорът не отговаря на посочените телефони. Според опитни хотелиери, изтегляйки туристите си, фирмата дава заявка, че няма да плати.

Случаят с некоректната туристическа фирма не е изолиран. "За съжаление, това е една много порочна практика. Миналата година всички знаем какво се случи с „Алфа Марина” и как много хотели останаха излъгани на края на сезона и не си получиха парите, които туроператорът им дължеше. Същото се повтаря и в момента", коментира председателят на Съюза на собствениците.Елена Иванова. От съюза поискаха спешно да бъде създаден гаранционен фонд, за да се прекрати практиката с некоректни туроператори.

Стотици жители на регионите Гоце Делчев, Благоевград, Банско, Петрич, Сандански и Радомир пък останали неприятно изненадани от условията за почивка в хотел, намиращ се между Равда и Несебър. Според офертата, те трябвало да бъдат настанени в реновиран хотел със собствен басейн, на втора линия на морския бряг и изхранване на „блок маса“, разказаха препатили пред Struma.bg. Заварили обаче мръсен мокет с изпадала мазилка от таваните, счупени кранчета в баните, одеяла, миришещи на мухъл, мръсни калъфки и нощни лампи, които са изолирани с тиксо и не работят.