Пловдивчани „патентоваха“ нова професия благодарение на социалните мрежи.

Във Фейсбук буквално през няколко минути се появяват постове, с които жители на града търсят изгубени вещи или пък домашни любимци. В около 30% от случаите историята завършва с хепиенд. Няк​ой отговаря под публикацията, че е открил смартф​он, портфейл или пък чанта, разменят си номерата за връзка и съответно благодарности. В един от пет случая обаче изчезналата вещ или животно се оказват само и единств​ено чужд късмет и потъват вдън земя.

Въпреки многобройните молби за съдействие, звънене по институции, магазини и т.н., добри новини за притеснения собственик не идват.

В останалите 50% от случаите обаче късметът се е усмихнал на предприемчиви тарикати, които виждат в това възможност за бърза печалба. Успявайки веднъж, те осъзнават, че се получава, и превръщат късмета си в занаят или нещо като втора работа, пише "Марица". 

Как действат "късметлиите"? Тях може да ги разделим на две групи. Едните са „нещотърсачи“. Всекидневно ровят из социалните мрежи, където има стотици страници за изгубени домашни любимци, вещи и какво ли още не.

Десетки такива постове се появяват в специализираните групи за Пловдив, като „Забелязано в Пловдив“, „Забелязано в Кючука“ и т.н. Когато видят пост, който предполага добро възнаграждение, започват да търсят, за да  получат парите.

Втората група са „изнудвачите“. Когато например намерят изгубено породисто куче, те изчакват и не пускат пост, че се търси собственикът му. Напротив. Следят, защото знаят, че когато стопанинът се отчая от липсата на любимеца си, ще предложи награда, която често е колкото една средна работна заплата. Тогава се обаждат на телефона за връзка и съобщават добрата вест. 

Естествено, след това прибират обявеното възнаграждение. 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук