Смятам, че и сега пазарът е достатъчно задоволен на дизелови автомобили. Едно проучване показва, че до 2030 година процентът на дизеловите автомобили ще се върне на 9% от сегашните 56%. Има и друга гледна точка, която трябва да се отчете – икономическа показател. От една страна, производителите трябва да намерят нова и достъпна технология. Това каза депутатът от ДПС и председател на парламентарната комисия по транспорта Халил Летифов в ефира на БНТ.
 „Според мен основният проблем, все още не е предложена нова, достъпна технология, която да замени двигателите с вътрешно горене. Факт е, че и вносителите на автомобили казват, че голяма част от хората, които търсят да си закупят автомобил втора употреба, избягват хибридните автомобили. Те не познават технологията и не ѝ вярват“, каза още той.

Четете още: Германски съд постанови: Всичките дизели директно към Източна Европа (ВИДЕО)  

По думите му, дебатът ще върви в тази посока – да се убедят гражданите, че хибридните и електрическите автомобили са бъдещето.

„Няма такъв риск. В Германия в Щутгарт и Дюселдорф е разрешено само на кметовете да налагат мярка за ограничаване на достъпа до дизелови автомобили, които са евро 3 и евро 4. Става въпрос за стари автомобили – над 10 – 15 години. Второ, няма опасност България да се наводни, защото, до колкото зная, в България се предвижда също на база на изгорелите газове да се залепват стикери на стъклата. Автомобилът със зеления стикер ще може да се придвижва навсякъде в града, жълтия ще има ограничения и с червения стикер ще бъде забранено придвижването. Но това ще го решават кметовете“, каза на свой ред депутатът от ГЕРБ и заместник-председател на транспортната комисия в парламента Станислав Иванов.

На база на изгорелите газове ще се залепват тези стикери. Те няма да са на база стандарт, уточни той.

Другият проблем е тежкият транспорт. Там всичките са дизели. Там няма алтернатива, отбеляза Летифов. 

С новите три закона, които ще бъдат входирани до края на месеца, ще се предвиждат по-сериозни прегледи, включително и анализ на изхвърляните от автомобила газове. Ако автомобилът не покрие нормите, той може да бъде спрян до отстраняване на проблемите, каза още Иванов. По думите му, именно това е начина, по който ще се промени мисленето на хората - ако си купиш една кола, но не можеш да я използваш, няма да има смисъл да се дават пари за нея.