В Австрия например в шофьорския курс има заложени не брой часове, а километри, които курсиста трябва да измине под надзора на своя инструктор.

Вярно е, че има страни в Европа, в които курса е с по-малко часове от нашите, но не виждам нищо лошо в това.

Сега у нас се предлага да има допълнителни часове за шофиране на магистрала, което е добре. Това коментира в ефира на Нова тв Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите в катастрофи.

Ако изпитът не съдържа каране на магистрала, в тъмната част на денонощието, то тогава защо да се залагат такива условия в курса, контрира Богдан Милчев от Института по пътна безопасност. 

Целта на всичко това е курса да стане едни 1000 лева, да се дадат повече пари наужким на инструкторите.

Всъщност инструкторите трябва да са доволни, че ще взимат повече пари. Да, ама не. Защото какво се оказва - че инструкторите физически не могат да изпълнят тези допълнителни часове, защото те имат достатъчно работа и в момента, посочи още Милчев. 

Днес присъствахме на дебат за безопасността по пътищата, където нещата, които обсъждахме вече са факт от месец насам. През последните седмици стотици автошколи се свързаха с Института за пътна безопасност и не са съгласни с промените.

Това, което е новина е, че на 14 януари ще проведе най-големия национален протест на всички автошколи с над 1000 участници, които искат да спрат промените, които според тях създават предпоставки за корупционно поведение. Това кометнира още Богдан Милчев от Институт за пътна безопасност.

Скептичен съм, защото заповедта на министъра на образованието е факт, допълни той.

И уточни, че в самия бранш има разделение на мненията. 

Стряскащото е, че се увеличават часовете в шофьорските курсове.

Звучи много хубаво, но и популистки, че колкото повече учим, толкова повече ще научим. Но в същото време, ако сравним европейския опит и статитистиката в България, ще видим, че над 75% от водачите взимат изпита за шофьор от първия път при сегашните заложени 31 часа в курса.

А в Европа абсолютно никой няма толкова много обучение, колкото у нас. Излиза, че ние сме най-тъпите и трябва да учим повече.

След като на 75% и повече успяват да се справят с изпита при сегашните условия на курса, защо да го правим по-продължителен. 

А и закона не позволява, ако някой не може да се справи с тези часове, да вземе допълнителни. И идва големия въпрос - защо не променим изпита, да направим организацията така, че кандидат-шофьорите да учат повече и по-добре.

Защото докато изпита може да се продава, да не е честен, да не е прозрачен, няма полза, ако ще обучението да е и сто часа, коментира още Милчев.