Цитиращи вътрешната система за следене на качеството, девет бивши и настоящи служители на Tesla коментират пред Reuters, че проверките за качество откриват дефекти в над 90% от автомобилите Model S и Model X, слезли от поточната линия. Tesla отговори на това твърдение, че техният „контрол на качеството е необичайно взискателен, направен така, за да коригира и най-незначителните несъвършенства”, но отказва да предостави на агенцията никакви официални данни за степента на поява на следпроизводствени проблеми, предава vesti.bg.

Контролът на качеството преди първоначалната сглобка е критичен за производителите, тъй като ремонтите не само че струват пари, но отнемат и доста време. Като контрапункт може да се посочи Toyota, при която под 10% от автомобилите й преминават процес за отстраняване на дефекти след слизане от поточната линия.

Бивш ръководител в завода във Фримонт заявява, че „толкова много се влага в ремонти след производството, че именно тук се харчат техните (на Tesla) пари.” Tesla твърди, че по-голямата част от въпросните дефекти са много дребни и се решават за минути.

Подобни проблеми са нормални при стартиране на производството на всеки нов автомобил, но упоритата им поява в Model S и Model X обрисува картина на компания, която „още не може да се справи с основния производствен процес”.

Автомобилите, изискващи ремонт, се наричат “kickbacks”. Проблемите варират от минимални дефекти (вдлъбнати и драскотини) до по-сложни такива, каквито са например неизправни седалки. Дефектите включват „незатварящи се врати, липсващи части, всякакви неща. Незакрепени части, течове, каквото си помислите.” “Произвеждаме Model S от 2012 г. Как така все още има водни течове?”

Най-сериозните дефекти се отправят към един от външните паркинги, където чакат да им дойде ред за ремонт. Работниците казват, че списъкът на чакащите на тези паркинги, познати вътрешно като “yard”, е превишавал 2000 в определени моменти.

Tesla отрича съществуването на подобни паркинги.