С бензиновите двигатели горе-долу всичко е ясно. Наричат ​​се така заради вида на горивото. Дизеловите двигатели с вътрешно горене са получили името си от името на своя немски изобретател - Рудолф Дизел. (Между другото, Дизел е роден в Париж.)

Съответно горивото, на което работи неговото дете, има подобно име.

Всъщност първоначално Рудолф Дизел нарича своята разработка „атмосферен газов двигател“. Това име обаче не се задържа. Но в ежедневната реч ние често използваме термина "нафта".

Но това име не е правилно. От химическа гледна точка дизеловото гориво съдържа не само дизелови фракции, но и фракции на керосин и газьол.

Проектиран ли е дизелов двигател да работи с дизелово гориво?

По-скоро напротив. Дизайнът на модела на първия двигател през 1897 г. се състои от железен цилиндър с дължина 3 метра. В този цилиндър работи бутало, което върти маховика. Мощността на двигателя е била 20 конски сили, а КПД - 30%. Дизел е бил доста доволен от резултата, въпреки че е планирал да получи 75% ефективност от машината си.

По онова време този двигател не е имал равни. Говори се, че агрегатът е успял да работи без спиране около три седмици.

По това време не е имало производство на специално дизелово гориво. Като гориво за първите двигатели са използвани фъстъчено масло и дори бензин. Самият Дизел разчитал на въглищен прах.

Защо така?

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.