Стабилната сега Япония много тежко се е възстановявала от икономическата криза след Втората световна война. Машиностроенето, включително автомобилната индустрия, е било избрано като една от областите на развитие на икономиката на страната.

Специално създаденото Министерство на международната търговия и промишленост контролирало ситуацията и помагало на частните компании да установят производството на технически сложни продукти. Основната цел бил износът, който носел валута в Япония.

Поради това в следвоенния период имало много опити за установяване на производството на собствени японски автомобили. По няколко причини всички те принадлежали към компактния клас. Дори „голямата“ Toyota Corona, създадена специално за износ в САЩ, не била много голяма.

Тази група от японски първи автомобили включва Mitsubishi 500, който е произвеждан през 1960-1962. Той е бил компактен седан с две врати и четириместен салон.

Много СНИМКИ и всички подробности за Mitsubishi 500, японския "брат" на гърбатия Запорожец, вижте и прочетете в auto.blitz.bg