Архитектът на новия стадион на “Левски” Иво Панталеев сподели любопитни детайли около проекта за строеж, който според предварителните очаквания трябва да бъде напълно готов през 2018 г. Арх. Панталеев разкри, че останалите трибуни на “Герена” няма да бъдат взривявани. Стана ясно, че проблемът с паркоместата ще продължи и при новия вариант на стадиона. Освен това се прави всичко възможно, за да бъдат запазени пилоните за осветлението на стадиона.
 
“Когато избистрим осветлението, ще използваме същите пилони, но с нови осветителни тела. ВИП ложата ще бъде приоритет - ще има президентска ложа и 15 други луксозни отделения на стадиона. Съоръжението ще има музей на славата, който е на приземно ниво и ще бъде достъпен през цялата седмица. Има кафе, има фен шоп... Ще има възможности в Сектор “В” за родители да оставят децата си, също и в Сектор “А”. Ще има ресторант с голяма зала за около 500 човека зад Сектор "А”, отбеляза Пантелеев.
 
Архитектът обясни, че няма да има повече взривове на сегашното съоръжение на “Герена", а секторите “Б" и “В" ще бъдат “изгребани", тъй като се състоят предимно от насипи, които могат да бъдат премахнати и заредени с нови материали. Иво Панталеев потвърди и трите важни срока за приключване на проекта - първият е през 2014 г., вторият през 2015-а и последният е през 2017-2018-а. По думите му няма да има промяна на капацитета на стадиона, но ще има възможност да се добавят допълнителни места в някои сектори, при положение, че има по-голям интерес.
 
“Паркирането ще продължи да бъде проблем, но затова работим с общината. Подземен паркинг няма как да се направи, заради високите подпочвени води. Надземен засега може да поеме само 500 коли, което е много недостатъчно. Когато се построи третия лъч на метрото, до стадиона ще има спирка,” добави той.
 
По думите му стадионът ще отговаря и на стандартите за всички концерти, главното изискване е да могат огромните камиони, които пренасят техниката, да влизат безпрепятствено: “Стадионът ще е от трета категория, което позволява да приема 1/4-финални срещи от Шампионската лига.”
 
Архитект Иво Панталеев обясни, че стадионите, издигнати изцяло от стоманени конструкции са по-скъпи, въпреки че строежът е много по-бърз: Стоманените конструкции са много по-скъпи от стоманобетонните, защото изискванията за безопасността са изключително високи. При пожар стоманата по-много бързо достига критичната температура на топене.”