Архитектурното развитие на София е много пряко свързано с обществения градски транспорт и в частност метрото. Подобно мнение сподели архитект Цветан Петров пред BloombergTV България.

„Фокусът на строеж в Южна София е благодарение на метрото. С развитието му се променя градът и желанията на хората, които живеят в него“, поясни той.

„Наскоро бе представена проектонаредбата за естетическия градоустройствен план на София, което е страхотна новина“, според архитекта. Той е на мнение, че подобно нещо трябваше да се случи преди повече от 20 години.

„София трябва да следва примера на градове като Виена и да замени сегашните павета с гранит, защото ремонтите няма да се правят на всеки 15 години, а на 20-30, че дори и 50 години. В краткосрочен план звучи скъпо, но визията на града ще се подобри значително и то за доста по-дълъг период от време“, допълни архитектът.

„Мнението на обществото у нас е, че „небостъргач“ е сграда над 50 метра височина, но от архитектурна гледна точка това са по-скоро сгради над 100 метра“, според арх. Петров. Той е на мнение, че столицата няма нужда от подобно строителство, но също така направи любопитно изказване за обезпечаването на високото строителство.

„Високите сгради, според мен, трябва да са фокусирани около централните булеварди. За целта трябва да имаме развит градски транспорт, а не да осигуряваме паркоместа“, допълни арх. Цветан Петров.